بانکبانک و بیمه

صراف الکترونیک بانک شهر چگونه کار می‌کند؟


مدیر امور عملیات ارزی بانک شهر از نصب ۲ دستگاه صراف الکترونیک در نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد و گفت: این کارت‌ها قابلیت استفاده در سراسر کشور را دارند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، شکراله پیمان بالی با اشاره به اینکه بر اساس مجوز بانک مرکزی، امکان استقرار ۵ دستگاه صراف الکترونیک وجود دارد، گفت: امکان استفاده از کارت های الکترونیک بین الملل در کشور ما وجود ندارد و اگر بخواهیم بسترهای پذیرش توریست را در کشور تعریف کنیم باید زیرساخت ها تامین باشد.

وی افزود: هم اکنون ۲ دستگاه صراف الکترونیک در سالن بین الملل نمایشگاه کتاب نصب شده و ۳ دستگاه دیگر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهر آفتاب مستقر شده است که این دستگاه متحرک است و آنها را در هر قسمت از کشور می توان مستقر کرد، چرا که شهرهای مختلف توریست های خاص خود را دارد.
مدیر امور عملیات ارزی بانک شهر دستگاه صراف الکترونیک را ایده خلاقانه دانست و افزود: در واقع در ایران و نمایشگاه بین المللی کتاب با پیش بینی حضور بازدیدکنندگان و غرفه داران غیر ایرانی، این دستگاه ها مستقر شده است.
بالی ادامه داد: با توجه به اینکه خرید در ایران باید با ریال انجام شود در کنار دستگاه های صراف الکترونیک، غرفه صرافی بانک شهر هم در سالن بین الملل مستقر شده است.
وی در تشریح چگونگی استفاده از دستگاه های صراف الکترونیک، عنوان کرد: این دستگاه ها وجوه فیزیکی دارندگان اسکناس غیرایرانی را با استفاده از پاسپورت اسکن می کنند و کارت هایی که قابلیت مصرف ریال دارند، در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
مدیر امور عملیات ارزی بانک شهر ادامه داد: این کارت ها در پیشخوان های شهرنت یا دستگاه های صراف الکترونیک بانک شهر در سراسر کشور قابل استفاده هستند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز یک دستگاه صراف الکترونیک در نمایشگاه فعال بود، تصریح کرد: امسال برای تسهیل در دسترسی متقاضیان، تعداد این دستگاه ها افزایش یافته و همکاران ما برای راهنمایی متقاضیان در کنار دستگاه ها در تمامی ساعات نمایشگاه مستقر هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا