انرژی

تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی با کاهش ۲۰ روزه زمان تعمیرات

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی از تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی با کاهش ۲۰ روزه زمان تعمیرات خبر داد و گفت: کاهش ۲۰ روزه بازه تعمیراتی باعث افزایش تولید چشمگیر محصولات شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  اکبر غلامی رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی با بیان اینکه “با نزدیک شدن به فصل گرما پالایشگاه های گاز برنامه تعمیرات اساسی را در دستور کار قرار می دهند و شرایط پالایشگاه را برای فصول سرد مهیا می کنند”، گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه اول تعمیرات خود را اواخر مهر ماه انجام خواهد داد که این تعمیرات بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به مدت ۱۵ روز به طول می انجامد.

وی افزود: برای تعمیرات اساسی تقریبا ۷۰۰ دستور کار داریم که ۹۰درصد تعمیرات اساسی به درخواست بازرسی و ۱۰ درصد درخواست های بهره برداری پالایشگاه است.

غلامی با اشاره به اهمیت تعمیرات اساسی سال ۹۸ گفت: با توجه به برنامه تعمیراتی امسال سال آینده تعمیرات اساسی زیادی در فاز یک نخواهیم داشت؛ این برنامه ریزی نتیجه همکاری کمیته های کالا، اجرایی، مدیریت پروژه و در واقع واحد تعمیرات اساسی در راستای انجام مناسب این برنامه است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در زمان تعمیرات اساسی هر چه تعداد نیروها بیشتر باشد احتمال خطر و حادثه بیشتر می شود؛ اگر این نیروها، نیروهایی باشند که کیفی و تخصصی نباشند، قطعا ایمنی کار پایین می آید ما در وهله اول روی ایمنی افراد تمرکز داریم و سعی مان این است که ایمنی را به ۱۰۰ درصد و حادثه را به صفر برسانیم.

غلامی با بیان اینکه “در تعمیرات اساسی سال گذشته هیچ گونه حادثه ای نداشتیم و تنها پالایشگاهی بودیم که حادثه در آن به صفر رسیده است که این نقطه قوت بسیار مهمی در فعالیت های ما بوده است”، گفت: ما بر اساس نیازهایی که داریم برای هر تجهیز برنامه ریزی می کنیم که چند روزه باید انجام شود و بر اساس آن ۱۵ روز در تعمیرات سال جاری زمان لازم است که ممکن است بر اساس نیاز بیشتر نیز شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته زمان تعمیرات حدود ۳۰ تا ۳۵ روز بوده است، گفت: در سال های اخیر شاهد کاهش چشمگیر زمان تعمیرات هستیم چراکه خیلی از کارها را در طول سال انجام می دهیم.

غلامی این کاهش حدودا ۲۰ روزه را در فرآیند تولید بسیار حیاتی دانست و گفت: این مهم با انجام برنامه ریزی مناسب و در راستای افزایش تولید اتفاق افتاده است.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی افزود: با انجام تعمیرات اساسی با کیفیت و اثر بخش همچنین می توان فاصله بین تعمیرات اساسی را افزایش داد و به ۲ یا ۳ سال رساند و در همین راستا امیدواریم سال آینده تعمیرات تنها مربوط به فعالیت های جزئی باشد.

آتش‌سوزی به تأسیسات سکوی ۹ پارس جنوبی آسیب نزد

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا