راه و ساختمانکسب و کار

کسب و کار مسکن آتیه قابل رشد

یک مشاور توسعه کسب و کار گفت: «مسکن» طبق گزارش مک کنزی – شرکت با سابقه دنیا در حوزه مشاوره مدیریت- یک کسب و کار با آتیه قابل رشدی است.

مهرداد مظفری در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با موضوع معرفی کسب و کارهای خوش آتیه افزود: یکی از دلائل عدم رشد متوازن مسکن اینکه مدل کسب و کار این حوزه فرق کرده است.

وی اظهارداشت: افرادی که در حوزه کسب و کار مسکن کار می کنند باید به این دیدگاه توجه کنند که مدل و انتفاع کسب و کار در حوزه مسکن از ایجاد واحد و فروش تبدیل به قسمت های دیگری مانند نوسازی و بازسازی شده است.

این مشاور توسعه کسب و کار گفت: بطورکلی در دنیا کسب و کارهای وجود دارند که مدل کسب و کار خود را از ساخت به نوسازی، بازسازی، بهبود، طراحی و معماری درونی و همینطور از فروش مسکن بصورت کلی به سمت فروش مسکن به شکل متری تغییر جهت داده اند.

مظفری اظهارداشت: افرادی که در حوزه کسب و کار مسکن کار می کنند با توجه به گرانی مصالح و شرایط سنگین خرید و فروش حاکم بر بازار پیشنهاد می شود به سمت نوآوری و نوسازی در مدل کسب و کار خود حرکت و قسمت های دیگری از بازار را پوزیشن کنند.

وی اضافه کرد: کسب و کار مسکن طبق گزارشی که شرکت مک کنزی ارائه کرده تا سال ۲۰۳۵ کسب و کار به نسبت مناسبی است البته بدین جهت هم هست که بخش های دیگر اقتصاد توان پرداختن به پول سرگردان جامعه را ندارند ولی مسکن قدرت جذب این پول را دارد.

این مشاور توسعه کسب و کار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسب و کارها برای اینکه مورد توجه بازار قرار گیرند ابتدا باید به نیازهای بازار توجه کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه ویژگی های باعث می شود یک کسب و کار خوش آتیه، ماندگارو پایا شود، افزود: این مهم در تعامل سه سطح بازار و نیاز مشتری، دولت و فناوری تحقق پیدا می کند.

مظفری بیان داشت: بطورکلی در برخی از کسب و کارها دستکم سه شرط باید وجود داشته باشد تا بتواند خوش آتیه و چشم انداز خیلی خوبی برای کسب و کار در سال های بعد از حیات خود داشته باشد.

وی گفت: کسب و کارهای خوش آتیه را می توانند با سه علامت یعنی سلامت، سبز و فناوری طبقه بندی کرد.

این مشاور توسعه کسب و کار افزود: اگر کسب و کاری به سلامت خانواده و ارتباط با محیط زیست خوب پرداخت و همینطور مبتنی بر فناوری های روز بود خوش آتیه، ماندگار، پایا و نوستالژیک خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا