امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت جدید شیر خام منطقی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن اشاره به تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر تعیین نرخ قیمت شیر خام با چربی ۳.۲ درصد به مبلغ دوهزار و ۳۹۰ تومان گفت: این قیمت کارشناسی و منطقی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس تابش در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اسناد تولید شیر بر اساس در خواست تولید کنندگان شیر و وزارت جهاد کشاورزی دوباره بررسی و پس از توافق تولید کنندگان شیر، صنایع لبنی و بخش خصوصی قیمت جدید شیر خام تعیین و ابلاغ شد.

وی همچنین اظهارداشت: افزایش قیمت بر اساس متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت تمام شده یک کالا صورت می گیرد بی تردید اگر پایه متغیرهای تمام شده یک کالا تغییر پیدا کند بطورطبیعی قیمت تمام شده کالا نیز دستخوش تغییرمی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص تاثیر قیمت جدید شیر خام در سایر محصولات لبنی به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی در بین محصولات لبنی ۱۴ قلم مشمول نرخ تکلیفی هستند که تاثیر این افزایش قیمت در کالای مزبور بطور متوسط کمتر از ۲۴ درصد است.

وی در ادامه افزود: تنوع کالا در حوزه لبنیات بسیار متنوع است البته معنی حرف مورد نظر این نیست که به غیر از ۱۴ قلم مشمول نرخ تکلیفی در سایر محصولات لبنی هرکسی به هر نحوی که بخواهد رفتار کند.

تابش اظهارداشت: تغییر قیمت در سایر کالاها بطور حتم باید بر اساس ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها باشد بنابراین کسی نباید از این ضوابط قیمت گذاری عدول کند.

وی یادآورشد: سازمان حمایت و تمامی همکاران در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همینطور اتحادیه ها در سراسر کشور این قیمت ها را رصد خواهند کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا