انرژیبین الملل

پالایش نفت خام چین کاهش یافت

رویترز گزارش داد: رشد منفی در صنعت خودروی چین تقاضای نفت را در این کشور پایین می‌آورد.تقاضای پایین سوخت مخصوصاً بنزین باعث شده پالایشگاه ها ی چین تولیدشان را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  پالایش نفت خام چین در ماه می نسبت به سال قبل افزایش یافت ولی نسبت به رکورد ماه آوریل کاهش داشت چون پالایشگاه ها تولید خود را در بحبوحه تقاضای ضعیف سوخت کاهش دادند.

پالایش نفت خام ماه گذشته ۲.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۵۱.۹ میلیون تن معادل ۱۲.۲۲ میلیون بشکه در روز رسید. در حالی که پالایش نفت خام در آوریل ۱۲.۶۸ میلیون بشکه در روز بود.

سنگ یی تی، مدیر ارشد مشاوره اس آی ای انرژِی گفت:« تقاضای پایین سوخت  مخصوصاً بنزین باعث شده پالایشگاه ها تولیدشان را کاهش دهند».

همچنین بخوانید

تولید پالایشگاه کمترین حد روزانه طی چهار ماه گذشته بود. تولید صنعتی هم به طور غیر منتظره ای کند شد و در ماه می به کمترین حتی ۱۷ ساله رسید.

فروش اخیر خودروهای چینی برای یازدهم ماه پیاپی درمی کاهش یافت که دلیل آن کمبود اطمینان مشتری در یک اقتصاد کند است.

تی گفت:« رشد منفی در صنعت خودروی چین تقاضای نفت را در این کشور پایین می‌آورد».

انتظار می رود تولید پالایشگاهی در چین  ، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا و دومین مصرف کننده بزرگ نفت با آغاز به کار دو پالایشگاه جدید افزایش یابد.

پالایشگاه خصوصی هنگلی پترو کمیکال جدیدترین بخش خود را با ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه در روز در اواخر می راه‌اندازی کرد در حالیکه ژیجیانگ پتروکمیکال هم ماه قبل تولید آزمایشی خود را آغاز کرده بود.

در پنج ماه اول سال جاری، تولید پالایشگاهی چین ۴.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و۲۵۹.۴۹ به میلیون تن رسید.

تولید نفت این کشور هم در ماه می یک درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به ۱۶.۲۳ میلیون تن معادل ۳.۸۲ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید در دوره ژانویه تا می ۰.۷ درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به ۷۹.۲۹ میلیون تن رسید. شرکتهای بزرگ نفت چین با تقاضای دولت مبنی بر تقویت عرضه داخلی، حفاری‌های خود را افزایش دادند.

تولید گاز طبیعی چین ۱۴.۴ میلیارد متر مکعب در ماه می بود که ۱۲.۹ درصد بالاتر از سال قبل گزارش شد.

تولید در پنج ماه اول سال ۹.۸ درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به ۷۲.۵ میلیارد متر مکعب رسید. تولید گاز طبیعی  سریع تر از تولید نفت خام بود چون اولویت شرکت‌های نفت دولتی چین  هزینه برای سوختهای پاکتراست.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا