صنعت، معدن، تجارت

حوزه بازرگانی باید متولی داشته باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه بازرگانی و تجارت کشور اعم از واردات، صادرات و غیره باید متولی مشخص داشته باشد تا بتواند در حوزه مدنظر به بهترین وجه ایفای نقش کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد عزیزی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه بزرگ مقیاسی است، افزود: جمع بندی دولت اینکه مجلس اجازه دهد وزارت بازرگانی مجدد تشکیل شود بهتر اینکه اهالی خانه ملت نیز دوباره این فرصت را به دولت بدهند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که دادن فرصت دوباره به معنی آزمون و خطا نیست، اظهارداشت: بحث آزمون و خطا نیست بطور حتم دولت در موضوعات کارشناسی و همینطور کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این نتیجه رسیده و کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کرده است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در خانه ملت گفت: کمیسیون تخصصی این موضوع در مجلس کمیسیون صنایع و معادن است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کاری که وزارت بازرگانی پس از تشکیل بخواهد انجام دهد در حال حاضراز عهده کسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنمی آید، افزود: بطورکلی از عهده کسی برمی آید و فعالیت های مربوط به بازرگانی هم در حال انجام است اما نکته حائز اهمیت اینکه اگر وزارتخانه مربوطه روی دو موضوع مهم صنعت و معدن تمرکز و کارها را به جلو ببرد بدون شک کار خیلی بزرگی انجام داده است چرا که چراغ کارخانجات کشور هم اکنون در حد ۴۰ درصد روشن است.

عزیزی اظهارداشت: وزارتخانه جدید (بازرگانی) باید در مباحث همچون صادرات، واردات، تنظیم بازار و غیره ورود پیدا کند.

وی با اشاره به این جمله که صرفه کار اکنون به اینکه تولیدکنندگان به سمت صادرات حرکت کنند، افزود: تولیدی در شرایط حاضر جوابگوست که صادرات محور باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآورشد: لازمه دستیابی به چنین هدف بزرگی داشتن متولی خاص است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا