امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کدام میوه‌ها ارزان شد؟/ قیمت هویج به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

کارگر گفت: در حال حاضر قیمت سیب زمینی و هویج نسبت به هفته گذشته افزایش و هندوانه کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت سیب زمینی و هویج نسبت به هفته گذشته افزایش و هندوانه کاهش داشته و قیمت سایر میوه ها نوسانی تغییری نداشته است.

وی، نرخ کنونی هر کیلو هندوانه با کاهش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی نسبت به هفته گذشته را یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

همچنین بخوانید

کارگر قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار، خیار گلخانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار و موز ۹ تا ۱۲ هزار، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، طالبی ۲ تا ۴ هزار و طالبی شاه پسند ۳ تا ۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از ثبات نرخ میوه‌های سردرختی در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو توت سفید با نرخ ۴ تا ۷ هزار، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، توت فرنگی گرگان ۵ تا ۱۰ هزار، زردآلو ۸ تا ۱۴ هزار، گلابی جنگلی ۶ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز برقان ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز شمال ۴ تا ۷ هزار، گیلاس قرمز ۱۵ تا ۲۶ هزار و هلو ۴ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ سیب زمینی به سبب کمبود عرضه در بازار یک هزار تومان افزایش یافته است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو سیب زمینی نو در میدان مرکزی ۵ تا ۷ هزار تومان است که با عرضه انبوه سیب زمینی از استان‌های همدان و گرگان پیش بینی می‌شود که خلا فعلی در بازار جبران شود.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، باقالی سبز ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، ریواس ۲ تا ۷ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار، فلفل دلمه سبز ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کنگر ۸ تا ۱۳ هزار، کاهو پیچ سالادی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش یک هزار تومانی قیمت هویج در بازار خبر داد و افزود: در حال حاضر هر کیلو هویج با نرخ ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۸ تا ۱۳ هزار، نخود سبز ۴ تا ۶ هزار، فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار، گوجه فرنگی ۲ تا ۵ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس ۲ تا ۴ هزار و کلم بروکلی ۸ تا ۱۳ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه‌های سردختی نوسان خاصی در بازار رخ نمی‌دهد، ضمن آنکه نوسان سیب زمینی و هویج در بازار مقطعی است.

 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا