اقتصاد کلان

سالی یک میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیر افزوده می شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید سالی ۱۳ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برای پرداخت یارانه نقدی برداشت می شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هادی قوامی عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: در گزارش دولت کل ارقام درآمد و هزینه های قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۹۷ و سه ماهه ابتدای سال جاری ارائه شد، بر اساس این گزارش مشخص شد که تاکنون ۱۰۰ ماه یارانه نقدی پرداخت شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال ۹۸، بیش از ۷۸ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر یارانه نقدی دریافت کرده اند و از آنجایی که ماهانه حدود ۱۲۵ هزار نفر تولد و ۴۰ هزار فوتی داریم، سالانه یک میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیر افزوده می شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه از سال ۹۶، اتفاق خوبی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها رخ داده است، بیان داشت: تا پیش از سال ۹۶، تقریبا سالی ۱۳ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور برای پرداخت یارانه نقدی برداشت می شد.

وی اظهار داشت: با شفاف شدن منابع هدفمندی یارانه ها در سال های ۹۷ و ۹۸ دیگر از منابع بودجه عمومی برای پرداخت یارانه نقدی برداشت نمی شود، در واقع بودجه تملک دارایی های سرمایه ای و شفاف شدن هدفمندی چنین اتفاق خجسته ای را رقم زده است.

قوامی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیستم پرداخت یارانه نقدی، گفت: ۵۰ نفر مسئولیت پرداخت یارانه نقدی ۷۸ میلیون نفر را بدون کمترین مشکل برعهده دارند، این مسئله از جمله نکات قابل تاملی است که باید در سایر نهادها الگو برداری شود.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت کمیته امداد امام خمینی(ره) برای پرداخت مستمری افراد تحت پوشش، بیان داشت: در این نهاد ۱۷۰ هزار نفر سالی ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار را بین افراد تحت پوشش پرداخت می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: حضور این تعداد کارمند برای پرداخت مستمری افراد تحت پوشش، هزینه هنگفتی از جمله پرداخت حقوق را بر فضای اقتصادی کشور متحمل می شود که بهتر است از الگوی سازمان هدفمندی یارانه ها برای پرداخت یارانه نقدی استفاده کرده و هزینه ها را کاهش داد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا