بین الملل

نوسانات محتاطانه سهام آسیایی پیش از اجلاس فدرال‌رزرو

احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از جلسه فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره، امروز بر بازارهای آسیایی سایه انداخته است، با این وجود اکثر سهام آسیایی توانستند رشد کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از جلسه فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره، بر بازارهای آسیایی سایه انداخته است، اما اکثر سهام آسیایی توانستند رشد کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد.

کامپوزیت شانگهای ۰.۱۳ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۸۸ درصد پایین آمد.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۷۰ درصد رشد کرد، درحالی که ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب ۰.۵۳ درصد و ۰.۳۰ درصد بالا آمدند. مقامات بانک مرکزی استرالیا امروز اشاره کردند احتمالاً نرخ بهره این کشور را دوباره کاهش خواهند داد.

امروز، اعضای فدرال‌رزرو در حالی اجلاس ۲ روزه خود را آغاز خواهند کرد که با درخواست‌ها و فشارهای جدید ترامپ برای کاهش نرخ بهره مواجه شده‌اند.

اما اقتصاددانان انتظار دارند اعضای فدرال‌رزرو در این اجلاس خود، نرخ بهره را دست‌نخورده باقی بگذارند، اما زمینه و چهارچوب لازم برای کاهش نرخ بهره در ادامه سال جاری را آماده کنند.

استراتژیست نرخ بهره بانک آمریکا مریل لینچ، می‌گوید: تنها ظرف چند ماه بازارها که توسط تصمیمات فدرال‌رزرو هدایت می‌شدند، به شکل فعالی هدایت فدرال‌رزرو را در دست گرفته‌اند.

در بازار ارز، شاخص دلار با تغییری جزئی در برابر ارزهای مهم جهان به ۹۷.۴۶۸ واحد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا