بانک و بیمهبیمه

اینشورتک‌ها باید «آی‌نماد» بگیرند / بیمه مرکزی، آیین‌نامه‌ای برای نظام‌مند کردن استارت‌آپ‌های بیمه‌ای منتشر خواهد کرد

«آی‌نماد» (Insurance namad) به‌منظور شناسنامه‌دار کردن استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بیمه و همچنین حمایت از آنها صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، سید قاسم نعمتی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از تدوین آیین‌نامه‌ای در جهت نظام‌مند کردن اینشورتک‌ها و همچنین حمایت از آنها خبر داده است. به گفته او، در این آئین‌نامه این امکان برای استارت‌آپ‌ها فراهم شده تا بتوانند به سوئیچ بیمه مرکزی متصل شوند و به داده‌های بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه دسترسی داشته باشند.

نعمتی در گفت‌وگو با پیوست، با اشاره به اینکه باید برای دسترسی استارت‌آپ‌ها به داده‌های بیمه سوئیچ مخصوصی طراحی شود افزوده است: «API سوئیچ بیمه مرکزی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار خواهد گرفت و آنان می‌توانند از داده‌های بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه بهره ببرند.»

همچنین بخوانید

به گفته او، در این آئین‌نامه ویژگی پورتال‌های استارت‌آپ‌ها و ویژگی‌های امنیتی آنان و امکاناتی که می‌توانند ارائه‌دهنده نیز پیش‌بینی شده است.

نعمتی همچنین با اشاره به روند تدوین آئین‌نامه حمایتی بیمه مرکزی برای استارت‌آپ‌ها گفته است: «این آئین‌نامه با همکاری خود استارت‌آپ‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین فعالان این حوزه نهایی شده و هم‌اکنون در هیات عامل در حال بررسی است.»

بر اساس اظهارات او این آیین‌نامه پس از تصویب در هیات عامل بیمه مرکزی برای تصویب نهایی به هیات عالی بیمه برای ارسال خواهد شد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی: صنعت بیمه از لحاظ توجه به استارت‌آپ‌ها، از سایر بازارهای مالی جلوتر است

غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی هفته گذشته در مراسم افتتاح شبکه نوآوری پلنت، از لزوم توجه به استارت‌آپ‌ها و حمایت از آنها برای بهبود وضعیت بازار بیمه در ایران سخن گفته بود. او در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «نهاد قانون‌گذار با اصلاح قوانین، در حال کمک به استارت‌آپ‌ها است و از طرف دیگر، انتظار داریم که استارت‌آپ‌ها هم با رعایت قوانین و حرکت در چارچوب آنها، به قانون کمک کنند.»

سلیمانی در حاشیه آن مراسم هم در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دلیل رشد اندک فناوری‌ها در حوزه بیمه گفت: «صنعت بیمه از لحاظ توجه به استارت‌آپ‌ها، از سایر بازارهای مشابه جلوتر است. ما در حوزه قانون‌گذاری، توجه ویژه‌ای به استارت‌آپ‌ها داریم و هیچ مانعی پیش روی آنها نگذاشته‌ایم.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا