اقتصاد کلان

اعلام مجمع وزیران ادوار برای بررسی و حل مشکلات فعلی کشور

مجموع عمومی سالیانه تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار عصر امروز سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در سازمان مدیریت صنعتی ایران با حضور جمعی از وزیران دولت های مختلف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،محمدرضا عارف عصر امروز در جلسه مجمع عمومی تشکل مردم نهاد وزیران ادوار که شامل وزرای دولت‌های بعد انقلاب می‌شود، ضمن خیر مقدم به مهمانان و اعضای مجمع و گرامی داشت شهدای انقلاب وزرای شهید، و یاد از شهید چمران گزارش مختصری از کلیات مجمع ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه مجوز رسمی ما از ۱۵ آذر ۹۵ بود، گفت: این مجموعه بالاترین ظرفیت را به واسطه تجربه ورزای بعد از انقلاب دارد.  این مجمع با ۳ هدف کلی تشکیل و دارای هفت کمیسیون است.

همچنین بخوانید

عارف یادآور شد: یکی از مباحث این مجمع چگونگی انتقال تجربیات وزرا به نسل جوان بود که منجر به تشکیل آکادمی وزرا شد. در این دولت ۴۷ کمیسیون تخصصی با مشارکت مشاوران ارشد برگزار شده است.

وی ضمن تشکر از عوامل مجمع و شافعی رئیس مجمع با اشاره به یکی از مصوبات گفت: احساس شد که مجمع یک اتاق فکر محدودی را نیاز دارد و به همین منظور یک کمیسیون به اسم کمیسیون تخصصی برای آن تشکیل شد.

عارف چالش‌ها و اولویت‌های مجمع را با اشاره به تحریم‌های یک سویه آمریکا مطرح کرد و گفت: بحث‌های محیط‌زیستی، بیکاری و رشد اقتصادی، ناکارآمدی نظام اداری و تعاملات بین‌المللی و سیاسی و کاهش سرمایه‌های اجتماعی از چالش‌های موجود است.

وی گفت: مجمع برای همفکری با قوای سه گانه و مجمع تشخیص اعلام آمادگی کرده و از آنها خواسته که با این نهاد همکاری نزدیکی را برای بررسی مشکلات و حل آنها انجام دهند.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید وزیران تقدیر به عمل آمد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا