انرژی

قیمت نفت خام ایران از ۴۵ دلار فراتر رفت

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به سوم ژوئن (جمعه، ۱۴ خردادماه) بیش از یک دلار افزایش یافت و از ۴۵ دلار برای هر بشکه بالاتر رفت.

قیمت نفت خام سبک ایران در دوره گفته شده با یک دلار و پنج سنت افزایش به ۴۵ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه رسید.؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ دلار و ۹۴ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با یک دلار و ۲۰ سنت افزایش به ۴۳ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از آغاز امسال تاکنون ۳۲ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

همچنین بخوانید

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ۴۵ دلار و ۲۹ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ۶۴ سنت افزایش دارد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، هر بشکه نفت خام شاخص (WTI) آمریکا در هفته منتهی به سوم ژوئن با ٣٧ سنت افزایش ۴۹ دلار و پنج سنت معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با ۲۴ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید که تنها نفت خام شاخصی بود که در هفته مورد بررسی با کاهش همراه شد.

همچنین قیمت هر بشکه نفت خام شاخص دبی و عمان نیز هر کدام با ۵۰ سنت افزایش به ترتیب ۴۶ دلار و دو سنت و ۴۶ دلار و ۱۴ سنت معامله شد.

حداقل قیمت سبد نفتی اوپک در سال گذشته ۳۰ دلار و ۷۴ سنت بود و این در حالی است که این قیمت برای پنج ماه نخست سال میلادی جاری ۲۲ دلار و ۴۸ سنت بوده است.

ذخیره سازی نفت خام و بنزین در آمریکا در هفته مورد بررسی به ترتیب یک میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه و یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یافت، ضمن این که عرضه نفت خام آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی کاهش یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا