بانک و بیمهطلا و ارز

ارز ۴۲۰۰ تومانی عامل ایجاد رانت شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید سیاست ارزی ۴۲۰۰ تومانی امکان تداوم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیاست ارزی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، گفت: ایرادی که به سیاست ارزی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می شود این است که سیستم های مختلف دولت به یکدیگر متصل نیستند و اطلاعات در اختیار دستگاه های مرتبط قرار نمی گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: به طور مثال شاهد بودیم که وزارت صنایع و معادن مجوز واردات کاغذ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی صادر کرده است، اما وزارت ارشاد از این مجوز،  نحوه توزیع کاغذ بی اطلاع بود و همین امر باعث ایجاد رانت و مشکلات در کشور شده است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: برای ادامه سیاست ارزی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هر تصمیمی گرفته می شود باید به این موضوع توجه شود که به دلیل شرایط ویژه اقتصادی باید همه قوا و سازمان ها  پای کار بیایند و نظارت از گذشته قوی تر شود.

وی اظهار داشت: باید سازمان بازرسی، وزارتخانه ها و حتی مجلس در این قضیه نظارت خود را قوی تر کنند تا مانع رانت خواری در مسیر توزیع ارز و تامین کالای اساسی شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نظر اقتصادانان در زمینه ادامه دار بودن توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: اقتصادانان به ارز ۴۲۰۰ تومانی معتقد نیستند و  به نظر نمی رسد این سیاست بتواند پایدار بماند، رئیس جمهور پیش از این نیز اعلام کرده بود که موافق این سیاست نبوده اما تابع نظر اکثریت بوده است.

  مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی اعلام کرده است که ادامه دار بودن سیاست ارزی ۴۲۰۰ تومانی موجب کمبود منابع ارزی کشور می شود./

 

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا