بین الملل

کسری حساب جاری ۱۳۴ میلیارد دلاری آمریکا در ۳ ماه

رویترز خبرداد: وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۹.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، کسری حساب جاری آمریکا با کاهش واردات کالا به این کشور در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافت در حالی که شرکت های آمریکایی به بازگرداندن درآمدهای خارجی پس از بررسی قانون مالیات در ۲۰۱۸ ادامه دادند.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری که جریان کالا و خدمات و سرمایه گذاری ها را به داخل و خارج از کشور بررسی می کند ۹.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴ میلیارد دلار رسید.

اطلاعات سه ماهه چهارم  افزایش کسری تا ۱۴۳.۹ میلیارد دلار را نشان می‌دهد در حالی که طبق گزارش قبلی ۱۳۴.۴ میلیارد دلار بود. دولت اطلاعات حساب جاری را از ۲۰۱۶ تا پایان ۲۰۱۸ بررسی کرده است.

همچنین بخوانید

اقتصاددان‌ها پیش بینی کرده بودند کسری حساب جاری در سه ماهه اول تا ۱۲۴.۶ میلیارد دلار کاهش یابد. کسری حساب جاری ۲.۵ درصد  تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال بود که از ۲.۸ درصد سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ کمتر است.

کسری حساب جاری از اوج ۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی ۲۰۰۵ کمتر شده است که بخشی از آن به خاطر افزایش قابل توجه مقدار صادرات است.

در سه ماهه اول سال صادرات کالا ۰.۶درصد بالا رفت و به ۴۱۹.۳ میلیارد دلار رسید و واردات با ۲.۱ درصد کاهش  به ۶۳۵.۹ میلیارد دلار رسید.

جریان سودهای خارجی که توسط شرکت‌های آمریکایی به کشور باز می گشت ، کند شد و به ۱۰۰.۲ میلیارد دلار در سه ماهه اول نسبت به ۱۴۶.۶ میلیارد دلار دوره قبل رسید.

این مقدار هنوز هم بالاتراز سطح قبل از کاهش مالیاتی بود که در محدوده ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار قرار داشت. قبلا گزارش شده بود درآمد ها ۹ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم افزایش می‌یابد. اوج بازگشت درآمدها به داخل ۲۹۴.۷ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال قبل بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا