بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش تقاضای ارز با فعال شدن بازار مسکن/ نرخ ارز به ثبات می‌رسد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به کاهش تقاضای ارز با فعال شدن بازار مسکن، از ادامه روند کاهش نرخ ارز در ماه‌های آتی با توجه به سیاست‌های تاثیرگذار بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، محمد حسینی با اشاره به وضعیت فعلی بازار ارز، گفت: بازار به لحاظ شرایط تحریمی و میزان حجم نقدینگی و همچنین رفتار مصرف کنندگان دچار نوسانات بسیاری شده است.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارها در بازار ارز گاهی درست و گاهی غیرعقلایی بوده و به تنش‌هایی منجر شده است، افزود: وقتی اتفاقاتی در حوزه روابط خارجی کشور صورت می گیرد تنشی به بازار تزریق می‌شود که در این زمینه تحریم سپاه پاسداران توانست افزایش مقطعی را به نرخ‌ها تحمیل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه با پذیرش اینستکس فضا در بازار ارز آرام‌تر شده است، تصریح کرد: در ماه های اخیر به دنبال فعال شدن بازار مسکن کاهش تقاضا در بازار ارز به روند کاهشی نرخ ها دامن زده است.

وی با بیان اینکه افزایش و کاهش‌های اخیر رخ داده در بازار ارز غیرمتعارف بوده است، گفت: بازار ارز متعادل باید بر اساس نوسانات شاخص‌های اقتصادی دنیا شکل بگیرد در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

حسینی با تاکید بر اینکه روند کاهشی نرخ ارز به دنبال کاهش حجم حباب قیمتی یا در اثر تکان‌های غیر اقتصادی اخیر بوده است، افزود: متاسفانه تغییرات اخیر نرخ ارز در ماه‌های اخیر مولفه اقتصادی نداشته به همین دلیل هم ماندگاری ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اخیر بانک مرکزی باید اثرگذاری مناسبی بر بازار داشته است، تصریح کرد: انتظار ما از تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی به ثبات رساندن قیمت ها در بازار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم  ادامه داد: عدم ایجاد ثبات در بازار ارز رفتار تولیدکننده و مصرف کننده را دستخوش تغییرات روزمره قرار می دهد و انتظار کاهشی شدن نرخ ارز را دور از ذهن می کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش بینی بنده با توجه به شرایط پیش رو در خصوص بازار ارز کاهش تکانه‌ها و قرار گرفتن ارز روی نرخ قابل قبول اقتصادی است.

وی ادامه داد: با ثبات نرخ ارز مردم از هیجان های روزانه دور شده و وضعیت تولید در کشور بهبود می‌یابد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا