صنعت، معدن، تجارتطلا و ارز

وزارت صنعت با حذف ارز دولتی مخالفت کرد/گزارش به سران قوا ارائه شد

 

معاون وزیر صنعت و دبیر ستاد تنظیم بازار از ارایه گزارش کارشناسی مرتبط با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به سران سه قوه خبر داد و گفت: به اعتقاد ما دلار ۴۲۰۰ تومانی همچنان باید پرداخت شود.

 

عباس قبادی، معاون وزیر صمت امروز یکم تیرماه ۹۸ در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه قرار است سران سه قوه در رابطه با حذف یا ماندگاری دلار ۴۲۰۰ تومانی تصمیم گیری کنند، آیا ستاد تنظیم بازار گزارش خاصی در این رابطه تهیه کرده است، گفت: ما به صورت روزانه گزارش را به مقامات ارشد نظام اعلام کرده و در آن قیمت هر روز و وضعیت بازار را گزارش می دهیم، ضمن اینکه اثرات تغییرات ارز ۴۲۰۰ تومانی به سایر ارزها را به مقامات مسئول کشور تقدیم می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چه کالاهایی محتمل است، افزود: قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد اکنون شرایط همان شرایط قبل است و اگر قرار باشد اتفاق خاصی رخ دهد، حتماً اطلاع رسانی می شود.

به گفته قبادی، به همین دلیل که ممکن است ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی کالاها پرداخت شود ولی به قیمت مناسب به سر سفره مردم نرسد، قرار است تجدیدنظر در این رابطه صورت گیرد. برخی کارشناسان بر این باورند که این ارز به سفره مردم نمی رسد؛ ولی این در مورد همه کالاها مصداق ندارد.

وی اظهار داشت: ما فقط گزارشات کارشناسی را تهیه و خدمت مقامات می دهیم، آنها تصمیم می گیرند.

قبادی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از ۲۵ قلم کالایی که اکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی می گیرند، قرار است حذف شده و به سمت ارز نیمایی بروند، گفت: ما فعلاً اعتقاد داریم که نباید تغییرات خاصی رخ دهد. ما گزارش خود را به سران سه قوه دادیم.

توزیع برنج، روغن، شکر و نهاده های دامی بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار

وی افزود: در مورد محصول برنج، روغن، شکر و نهاده های دامی با همان قیمت ۴۲۰۰ تومانی در بازار در حال عرضه است؛ ولی در مورد برخی محصولات دلار ۴۲۰۰ تومانی حتی داده نمی شود، این در حالی است که در مورد ماکارانی که افزایش قیمت گندم رخ داده است، قیمت هم به صورت طبیعی برای مصرف کننده بالا رفته است.

قبادی در خصوص نرخ لبنیات گفت: اگر لبنیات بالاتر از قیمت مصوب دولت و ستاد تنظیم بازار عرضه شود، تخلف است و حتماً برخورد می کنیم.

قرار نیست عوارض صادراتی جدیدی ابلاغ شود

وی افزود: قرار نیست عوارض صادراتی جدیدی ابلاغ شود؛ بر این اساس برنامه ای حداقل در هفته جاری در خصوص بحث در خصوص تغییر در عوارض صادراتی نداریم و اگر قرار است در این حوزه اتفاقی رخ دهد، حتماً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع
مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا