خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

فروش فوری خودرو برمبنای بهمن ۹۷

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: فروش های فوری که اکنون در شرکت های خودروسازی انجام می شود به قیمت حاشیه بازار فعلی نیست بلکه با منشا قیمت هفته نخست بهمن ماه سال ۱۳۹۷ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتبی جوهریان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون قیمت پراید در بازار ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان در حالیکه فروش های فوری که شرکت سایپا گذاشته ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان است.

وی همچنین اظهارداشت: فروش های فوری خودرو در جهت کمک به مصرف کنندگان همچنان به قیمت حاشیه بازار بهمن ماه سال گذشته است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: این بحث فروش فوری در شرایط فعلی به عنوان یک عامل تنظیم بازاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فروش های فروی با توجه به تعداد نحدود تحویل خودروبواسطه حجم پائین تولیددر شرکت ها برای اینکه به نوعی تنظیم بازار صورت گیرد و به تقاضاها پاسخ داده شود مبنا قرار گرفته ولی تعداد تحویل به حدی نیست که کفاف تقاضا را بدهد خیلی شاید نتوانسته مفید و موثر واقع شود.

جوهریان همچنین در پاسخ به سئوال مجری برنامه که حضرتعالی اشکالات نظام قیمت گذاری فعلی خودرو را می پذیرد، اظهارداشت: بطورکلی در بحث قیمت خودرو هم اکنون دو منشا یعنی «بازار» و «کارخانه» وجود دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: قیمت بازار در ارتباط با خودرو مانند بقیه کالاها تابعی از عرضه و تقاضاست و همینطور قیمت کارخانه نیز در شرایط فعلی بر اساس فروش های فوری در حال تعیین است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: متاسفانه کاهش تولید به سبب بروز مشکلات متعدد برای واحدهای تولیدی و همینطور تقاضای شدید بواسطه وقوع اتفاقات در مباحث کلان اقتصادی کشور موجب بهم خوردگی تعادل بازار و باعث تغییر قیمت محصولات خودرویی شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا