بانکبورسبورس اوراق

بانک سپه بلوک سرمایه‌گذاری امید را دوباره آگهی می‌کند

مدیرعامل بانک سپه از زمان عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام سرمایه‌گذاری امید طی هفته آینده از طریق بورس تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماجرای واگذاری بلوک کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری امید توسط بانک سپه همچنان ادامه دارد. اقتصاد آنلاین پیشتر گزارشی را تحت عنوان «آخرین پرده از «نمایش» بانک سپه برای عدم اجرای قانون» منتشر کرده بود(برای مطالعه این گزارش اینجا کلیک کنید).

حالا در تازه‌ترین تحولات محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه، اعلام کرده است که بانک سپه قصد دارد دوباره این بلوک را از طریق بورس به فروش برساند.

چقازردی در این باره گفت: اراده توأم با برنامه بانک برای واگذاری شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در بانک سپه وجود دارد.

وی افزود: در ماههای پایانی سال گذشته بانک سپه اقدام به عرضه کلیه سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری امید کرد که به دلایل مختلف ازجمله فقدان خریدار بالقوه برای خرید تمام سهام، برنامه واگذاری عملیاتی نگردید.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شنیده‌ها حکایت از آمادگی حداقل یک خریدار برای خرید بلوک کنترلی «وامید» داشت.

 چقازردی همچنین گفت: در ادامه طی ماههای ابتدایی سال جاری با تصویب هیئت‌مدیره، مجدداً فروش سهام بانک در دستور کار قرار گرفت لیکن به دلیل اتمام زمان قانونی ارزش‌گذاری سهام امید مقرر گردید پس از ارزش‌گذاری بروز سهام، بانک با توجه به ابلاغیه جدید وزارت امور اقتصاد و دارایی و اختیارات مندرج در ابلاغیه، اقدام به عرضه ۵۱ درصد سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری امید نماید که پس از دریافت ابلاغیه در هفته آینده از طریق سازمان بورس عرضه خواهد شد.

منبع
اقتصاد آنلاین- هاشم آردم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا