گردشگری

ایران از ورود هر عراقی به کشور چقدر درآمد دارد؟

هر گردشگر عراقی به طور متوسط در ایران هزار دلار هزینه می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اقتصادآنلاین ، طی سال‌های اخیر سفر عراقی‌ها به ایران با افزایشی چشمگیر روبرو شده است.

 زیارت اماکن مقدسه به خصوص در شهرهای مقدس مشهد و قم، انجام امور درمانی، گذراندن اوقات فراغت و مرخصی تابستانی و همچنین انجام امر تجارت از مهم‌ترین دلایل افزایش سفر اتباع عراقی به ایران است.

همچنین بخوانید

سفیر ایران در عراق اعلام کرد: در سه ماه اول سال ۱۳۹۸ سفر اتباع عراق به ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آغاز فصل تابستان بر تعداد شهروندان عراقی که به ایران سفر می‌کنند افزوده شود، گفت: این افزایش چشمگیر جهانگرد فرصتی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

ایرج مسجدی گفت: عراقی‌ها در جریان سفر به ایران از هر نظر احساس امنیت می‌کنند و در همین چارچوب اکثریت آنها به صورت خانوادگی به کشورمان سفر می‌کنند، همسایگی دو کشور و وجود مرزهای طولانی بین ایران و عراق، افزایش قدرت خرید مردم عراق با توجه به افزایش قیمت نفت و شکست داعش در این کشور، برداشته شدن هزینه روادید جهت سفر به ایران و عراق، سرعت صدور روادید در نمایندگی‌های ایران در این کشور همسایه، عدم درج برچسب روادید در گذرنامه‌ها به دلیل الکترونیکی شدن صدور ویزای ایران از دیگر دلایل مهم افزایش تمایل اتباع عراقی جهت سفر به ایران در تعطیلات است.

به گفته وی به طور متوسط هر جهانگرد عراقی که به ایران سفر می‌کند حداقل ۱۰۰۰ دلار هزینه می‌کند و این درآمد خوبی از نظر اقتصادی برای ایران در دوره تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است. بر همین اساس رقبای منطقه‌ای و دشمنان دو کشور ایران و عراق از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به سفر اتباع دو کشور که دارای اثرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز است، کوتاهی نمی‌کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا