بیمهکسب و کار

بیمه از مهمترین مشکلات کسب و کار

یک حقوقدان اقتصادی و مشاور کسب و کار گفت: مهمترین مشکلات مربوط به حوزه کسب و کارها و تولید کنندگان در کشور با توجه به مطالبی که در همایش های علمی، مصاحبه ها مطرح و همینطور احصائی که از سوی اندیشمندان صورت گرفته «بیمه» و «مالیات» است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمود گنج بخش در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به بیمه های بازرگانی وغیر بازرگانی و بیمه های اجتماعی افزود: نظام بیمه های بازرگانی مشارکتی است یعنی اگر فردی بیمه کند از مزایای بیمه برخوردار می شود.

وی اظهارداشت: نظام بیمه تامین اجتماعی طبق قاعده غیر مشارکتی است یعنی از جهتی حق همه فعالان کسب و کار اعم از کار فرما و کار گر اینکه مشابه بقیه اقشار مردم از مزایای این قانون برخوردار شوند.

همچنین بخوانید

این حقوقدان و مشاور کسب و کار گفت: لازم به ذکر که در اصل ۲۹ قانون اساسی به این حق عمومی مردمی تصریح شده که در رابطه با برخی خطرات باید از پوشش بیمه های اجتماعی برخوردار باشند.

وی افزود: قانون اساسی این مطالب را بصورت کامل و مفصل بیان کرده یعنی از حد مقررات بین المللی حتی فراتر رفته است.

گنج بخش ضمن اشاره به مقاوله نامه ۱۰۲ سازمان بین المللی کار اظهارداشت: مستمری بیکاری، مستمری پیری و از کارافتادگی، مستمری ناشی از حوادث کار و بیماری های شغلی و مستمری ناشی از فوت یعنی حمایت ازبازماندگان نزدیک متوفی حداقل های که در این مقاوله نامه بیان و توصیه شده دستکم سه مورد از این موارد را کشورها برای همه افراد جامعه عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: ایران ضمن پذیرش مقاوله نامه مزبور در قانون اساسی از این فراتر رفته و امتیازات و حقوقی را برای مردم قائل شده است.

این حقوقدان و مشاور کسب و کار افزود: بیمه تامین اجتماعی هزینه درمان بیماری، از کار افتادگی، غرامت بیماری به خصوص بیماری های خاص مانند زایمان، بارداری و غیره همینطور مسئولیت خانوادگی یا همان کمک عائله مندی را پوشش می دهد.

وی اظهارداشت: بازنشستگی و مرگ از جمله خطراتی هستندکه در بیمه های اجتماعی زیرپوشش قرار می گیرند.

گنج بخش یادآورشد: بطورکلی قانون جامع تامین اجتماعی بسیاری از این موارد را به شکل خوبی پیش بینی و در مقررات کشوروجود دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا