بانکبانک و بیمه

تسهیلات قرض الحسنه مهر ایران به صاحبان بنگاه‌های خرد و متوسط

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای کمک به بهبود و رونق تولید کالای داخلی در سه حوزه انگیزشی، تامین تجهیزات و توسعه سهم بازار، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، هم افزایی برای کمک به رونق تولید کالا و خدمات به منظور پوشش نیازهای داخلی و همچنین افزایش سهم صادرات و درآمدهای ارزی از فعالیت های غیر نفتی، امری ضروری به شمار می آید.

شاید بسیاری از صنایع کوچک و متوسط در شرایط فعلی برای تامین هزینه های تولید و تهیه مواد اولیه به همراه ملزومات و تجهیزات مشکلات عدیده ای را داشته باشند.

در شرایط سختگیرانه اقتصادی، شرکت های صنایع کوچک و متوسط برای ادامه فعالیت های تولیدی خود تا زمان برون رفت از فشارهای موجود نیازمند مدیریت بخش های ویژه به خصوص مسائل مربوط به هزینه های تولید هستند.

متاسفانه بسیاری از شرکت ها در این وضعیت، مجبور به تعدیل نیرو می شوند تا بتوانند برای مدت بیشتری سرپا بمانند. تعدیل نیرو علاوه بر آسیب های اجتماعی و خانوادگی که برای کارکنان آن مجموعه دارد، سبب احساس ناامنی شغلی سایر پرسنل ماهر و متخصص تر نیز خواهد شد که شرکت در دوران رشد و بلوغ خود هزینه های زیادی را برای آموزش آنان متحمل شده است. این بخش از نیروی کار نیز ممکن است در اثر احساس ناامنی شغلی از شرایط موجود، جذب بازارهای دیگر کاری شوند و ادامه فعالیت شرکت را با مشکلات بیشتری مواجه کنند.

این روزها تسهیلات پرداختی بانک‌ها با سود بالا فشار مضاعفی برای واحد‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شود، از این رو بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلاتی با کارمزد پایین برای ارتقاء توان واحد‌ها برای تامین مایحتاجشان در نظر گرفته است.

طرح حمایت از رونق تولید، بیشتر معطوف به صنایع کوچک و بنگاه‌های خرد است و از همین رو بانک قرض الحسنه مهر ایران در سه بخش این بسته حمایتی را ارائه کرده است.

بخش اول این طرح حمایتی، در نظر گرفتن امتیازاتی مضاف از سایر بانک‌ها برای حساب جاری افراد است و اشخاص حقوقی می توانند با استفاده از این امتیاز نسبت به پرداخت تسهیلات به کارکنان خود اقدام نمایند. ایجاد ساز و کاری برای پرداخت حقوق و دستمزد نیروی انسانی شرکت ها و پرداخت وام های مساعده برای کاهش دغدغه های مالی کارکنان از جمله اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران به شمار می رود که می تواند به افزایش انگیزه های کاری و پاگیر کردن نیروی کار کمک کند.

پرداخت تسهیلات در قالب وامهای انگیزشی به پرسنل از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در قالب تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از ۴ درصد صورت گرفته و شرکت های تولیدی می توانند تمامی منابع مالی خود را صرف تولید کنند.

در بخش دیگر، برخی از بنگاه ها و کارگاه های تولیدی هستند که ملزومات و ابزارآلات تولید خود را از طریق مشارکت با نیروی انسانی ماهر خود تامین و تجهیز می کنند؛ مانند: به کار گرفتن چرخ کار ماهر به همراه مدل خاصی از چرخ صنعتی. در بسیاری از تولیدی های پوشاک، و همین طور کارگاه های قالی بافی، پارچه بافی، صنایع دستی، نجاری، شیرینی پزی و … می توان از این روش استفاده کرد. در این فاز بانک قرض الحسنه مهر ایران به کمک شرکت های صنایع کوچک و متوسط آمده است تا با تامین مالی در این بخش نیز این افراد بتوانند از بروزترین ملزومات تولید استفاده نمایند.

در این روش، صاحب کار می تواند با ایجاد اعتبار در حساب خود، افراد مختلفی را به منظور برخورداری از این امتیاز و برای خرید تجهیزات مورد نیاز به شعب بانک معرفی نماید تا تنها از محل تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از ۴ درصد نیرو و ابزارهای مورد نیاز خود را تامین کند.

بعد از توجه به تامین مواد اولیه و نیروی کار، مهم ترین دغدغه برای تولیدکننده، ایجاد و توسعه بازار فروش است. به طور مثال یک تولیدکننده یخچال فریزر با برند‌های مختلفی در بازار روبه رو است و در این میان مشتری به دنبال برندی است که تخفیفات ویژه‌ای دارد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در بخش سوم، برای چنین شرکت‌هایی امکانی ایجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را با استفاده از ظرفیت بانک به صورت اقساطی عرضه کنند.

در این طرح، تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان کالای ایرانی به منظور تسهیل در فروش کالای خود می توانند به انعقاد تفاهمنامه با بانک قرض الحسنه مهرایران اقدام نموده تا مشتریان آنان از طریق دریافت تسهیلات قرض الحسنه بتوانند هزینه های خرید محصولات مورد نظر را تامین و پرداخت کنند.
طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از کالای ایرانی در دو بخش حمایت از کالا و خدمات داخل کشور به شرح زیر اجرا شده است:
۱) حوزه کالا: انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت سهامی فرش ایران و شورایعالی مناطق آزاد با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و عرضه کارت‌های بانکی با قابلیت‌های خاص، اولین قرارداد‌های منعقد شده در این زمینه می باشد.
۲) حوزه خدمات: پرداخت تسهیلات برای تامین خدمات اساسی مورد نیاز شهروندان، همچون: خدمات بیمه ای، عوارض شهرداری و …
برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به پایگاه اینترنتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به آدرس www.qmb.ir یا به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا