صنعت، معدن، تجارت

تشکیل کارگروه تعمیق ساخت داخل درصنعت ریلی

معاون وزیر صنعت، از تشکیل کارگروه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: تعمیق ساخت داخل تولید انواع قطعات و تجهیزات واگن‌ها در دستور کار قرار دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع در جریان نشست مشترک با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تبیین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در صنعت کشور اظهار داشت: در حال حاضر، در این صنعت ظرفیت تولید سالانه ۱۳۰ دستگاه لکوموتیو، ۱۰۰۰ دستگاه واگن مسافری و مترو و همچنین ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ساخت داخلی، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی که متولی صنایع مختلفی از کشور هستند در دستور کار قرار گرفت که توسعه تعمیق ساخت داخل در صنعت ریلی از جمله این سیاست‌ها بود.

مقیمی توسعه صنعت ریلی را از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: با توجه به اشتغالزایی و پتانسیل‌های موجود در این صنعت تشکیل کارگروه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه‌آهن جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با تشکیل این کارگروه سیاستگذاری در حوزه صنعت با محوریت شورای سیاستگذاری صنایع ریلی، تشکل‌ها و… و سیاستگذاری در حوزه تولید، ساخت و نیازمندی‌ها در صنعت ریلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بسترهای لازم برای توسعه این صنعت فراهم شود.

مقیمی در ادامه افزود: بررسی وضعیت ثبت سفارش اجزا و قطعات مورد نیاز صنعت ریلی، سیاستگذاری‌های لازم برای حمایت از توسعه ساخت داخل اجزا و قطعات لوکوموتیو، واگن مسافری و باری و… نیز از جمله محورهای مورد تاکید در این کارگروه خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: شناسایی اجزا و قطعاتی که در کشور تولید می‌شود و جلوگیری از ثبت سفارش این قطعات از خارج از کشور نیز ازدیگر سیاست‌هایی است که در این کارگروه به آن پرداخته خواهد شد.

مقیمی همچنین از برگزاری جلسات هفتگی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای تصمیمات مرتبط با تعمیق تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیازاین صنعت خبرداد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا