امور زیربناییراه و ساختمان

موسسات اجاره‌داری؛ اسم رمز وزارت راه برای محدودسازی مشاوران املاک

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بعید می دانم اقدامات و دستور العمل هایی مانند راه اندازی موسسات اجاره داری جنبه عملیاتی داشته باشد و معمولا این پیشنهادات بعد از مدتی فراموش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح جدید دولت برای ایجاد و راه اندازی موسسات اجاره داری، گفت: در شرایط کنونی فرآیندهای موجود در حوزه بازار اجاره مسکن آنقدر درهم تنیده شده که با اقدامات دستوری نمی توان آن را حل و فصل کرد.

موسسات اجاره داری چه وظایفی را بر عهده خواهند داشت؟

همچنین بخوانید

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با استناد به قانون ساماندهی مسکن، به دنبال راه اندازی موسسات اجاره داری است تا مالکان و مسـتأجران بتوانند در این موسسات معامله کنند، روش کار این موسسات به این گونه است مالکان اطلاعات ملک خود را در سامانه آن درج کرده و مستأجران برای دریافت مسکن مورد نیاز به این بخش مراجعه می کنند و در نهایت بر اساس قانون اجاره داری و نظارت وزارت راه و شهرسازی معامله صورت می گیرد.

راه‌های دوگانه وزارت راه برای ساماندهی بازار اجاره مسکن

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی دو راه برای بهبود وضعیت حوزه اجاره وجود دارد، از این رو یا باید نقاط ضعف نظام اجاره داری کنونی را شناسایی و آن را اصلاح کنیم و یا اینکه نظام جدیدی را برای حوزه اجاره مسکن طراحی کنیم.

ایجاد نظام جدید برای حوزه اجاره مسکن دور از انتظار است

بهادری ادامه داد: ایجاد نظام جدید برای حوزه اجاره مسکن دور از انتظار بوده و امکان پذیر نیست و به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید در جهت اصلاح نظام کنونی اقدام کند.

راه اندازی موسسات اجاره داری جنبه عملیاتی ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بعید می دانم اقدامات و دستور العمل هایی مانند راه اندازی موسسات اجاره داری جنبه عملیاتی داشته باشد و معمولا این پیشنهادات بعد از مدتی فراموش خواهد شد.

موسسات اجاره‌داری؛ اسم رمز وزارت راه برای محدودسازی مشاوران املاک

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته به صورت دقیق نیت وزارتخانه برای راه اندازی موسسات اجاره داری مشخص نیست، اما در ظاهر به نظر می رسد که وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت بازار اجاره مسکن به دنبال جایگزینی موسسات به جای مشاوران املاک است و تشکیل این موسسات نیز در این رابطه تعریف می شود، حال به نظر من این رویکرد قابل تحقق نیست، زیرا زیرساخت های آن وجود ندارد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا