بورسبورس اوراقخودرو

واگذاری ایران خودرو و سایپا نیازمند آزادسازی برخی کدهای معاملاتی/ دولت تصمیم‌گیر نهایی است

معاون بازار بورس تهران گفت: واگذاری ایران خودرو و سایپا نیازمند انجام تشریفات قانونی لازم در آزادسازی برخی کدهای معاملاتی و مهم‌تر از آن، تعیین قیمت پایه و شرایط عرضه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس،  محمود گودرزی معاون بازار بورس تهران در مورد زمان‌بندی واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در دو خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) گفت: مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه دولت است.

وی گفت: موضوع واگذاری ایران خودرو و سایپا نیازمند انجام تشریفات قانونی لازم در مورد آزادسازی برخی کدهای معاملاتی و مهم‌تر تعیین قیمت پایه و شرایط عرضه است.

همچنین حمیدرضا صمدی در نشست هم‌اندیشی رونق صنعت قطعه‌سازی در واکنش به بحث‌های مطرح شده مبنی بر واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی، اظهار داشت: وزیر صنعت از واگذاری سهام شرکت‌های خودرویی تا سال ۹۹ خبر داده، در حالی که واگذاری‌ها مدت زمان زیادی به طول انجامیده و مطمئناً در این مدت به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه واگذاری شرکت‌های خودروساز دردی از دردهای صنعت خودرو را دوا نمی‌کند، افزود: حضور دولت در شرکت‌های خودروساز طی سال‌های ۶۸ تا ۸۲ الزامی بود، ولی بعد از اتمام جنگ تحمیلی، دولت باید از این صنعت خارج می‌شد.

*واگذاری ۲ خودروساز بزرگ به بخش خصوصی آغاز شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نسبت به واگذاری ۲ خودروساز به بخش خصوصی مصمم است، گفت:‌ واگذاری در برنامه است و واگذاری این ۲ خودروساز از اموال غیردولتی آنها شروع شده است.

رضا رحمانی روز شنبه اول تیرماه در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در پاسخ به سؤالی که مشکل مردم در مورد خودرو با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور هر قیمتی که می‌خواهند خودروهای خود را عرضه می‌کنند، چگونه حل خواهد شد،‌گفت:‌هر دو خودروساز را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصمم به واگذاری خودروسازها به بخش خصوصی است، گفت: کارهای واگذاری انجام شده و در نهایت این واگذاری‌ها تا سال ۹۹ انجام می‌شود.

وزیر صنعت اظهار داشت: البته امسال هم کار واگذاری از اموال غیرتولیدی و شرکت‌های وابسته خودروسازها آغاز شده است و من نسبت به این واگذاری جدی هستم.

همچنین سید جعفر سبحانی مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان داشت: واگذاری سهام دولت در دو خودروسازی، مطلب جدیدی نیست و این همان مصوبه هیأت واگذاری است که باید طبق آن باقیمانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ از جمله ایران خودرو و سایپا ازطریق بورس و فرابورس واگذار شود.

به گفته وی، باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو ۱۴ درصد و در سایپا ۱۷.۳۱ درصد است که این دو شرکت به زودی از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار می‌‌شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا