انرژی

سازمان انرژی اتمی سیستم‌ سردسنجی و چگالی‌سنجی هسته‌ای را تحویل وزارت نفت داد

مدیرعامل پارس ایزوتوپ از ساخت دو دستگاه جدید برای استفاده در صنعت نفت و پتروشیمی خبر داد.

مدیرعامل پارس ایزوتوپ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند سال اخیر سازمان انرژی اتمی تلاش کرده است در حوزه‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای از جمله در حوزه نفت و گاز پروژه‌هایی را به انجام برساند.

او گفت: پیش از این سازمان انرژی اتمی سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و چشمه‌های صنعتی مورد استفاده در صنعت نفت را ساخته و در اختیار وزارت نفت قرار داده است و اکنون سیستم “سطح‌سنجی” و “چگالی‌سنجی” هسته‌ای توسط شرکت پارس ایزوتوپ ساخته و در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

این مقام ارشد شرکت پارس ایزوتوپ با اشاره به نمایش این دو دستگاه در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: روز سه‌شنبه رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر صنعت، معدن، تجارت با حضور در غرفه پارس ایزوتوپ از این دو دستگاه بازدید کردند.

شرکت پارس ایزوتوپ به عنوان متولی ساخت و توزیع مواد پرتوزای هسته‌ای، در دو حوزه سلامت و صنعت کاملا شناخته شده است. پارس ایزوتوپ به دلیل لمس سایر مشکلات صنعت و با توجه به درخواست‌های واصله، اقدام به ساخت سیستم‌های اندازه‌گیری در داخل کشور کرده است که بیش از ۷۰% از نیاز صنایع مختلف کشور از جمله نفت، ذوب فلزات، سیمان، فولاد و …  را برطرف می‌کند. این دستگاه‌ها شامل دستگاه سطح سنج نقطه‌ای، چگالی‌سنج هسته‌ای و ارتفاع‌سنج هسته‌ای هستند که از لحاظ مشخصات با نمونه‌های خارجی خود برابری می‌کنند. با بومی‌سازی این تجهیزات، پارس ایزوتوپ قادر است مجموعه کاملی از یک سیستم اندازه‌گیری هسته‌ای را برای هر نوع صنعتی بسازد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا