بورسبورس اوراق

۴۳ درصد از کل معاملات الکترونیکی در اختیار ۵ کارگزار

عملکرد کارگزاری های بورس تهران تا پایان خرداد ۹۸ اعلام شد:

آمار معاملات ۳ماهه اول ۹۸ نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال ۷۸ . ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در ۳ ماهه اول ۹۸ از ۱۰۷ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

  بر اساس این گزارش ۸۴ .۴۳  درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با   ۳۶ . ۲۲ درصد، آگاه با ۵۷ .  ۱۰ درصد، فارابی با ۹۲ . ۴ درصد، مبین سرمایه با ۱۷ . ۳ درصد و بانک پاسارگاد  با ۸۲ .۲ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین از کل معاملات، بیش از ۶۷۵ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده  که ۶۸ . ۴۶ درصد کل خرید و فروش  است.

بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در ۳ ماهه ۹۸، بیش از ۱۴۴۷هزار میلیارد ریال بوده است.

براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۹۲ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده  ۳۹ . ۱ درصد از معاملات و ارزش خرید و فروش سایر ابزارهای نوین مالی ۶  درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

۲۷ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار

این گزارش می افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۱۷ . ۲۷ درصد کل ارزش معاملات را از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه ۹۸ به خود اختصاص دادند.

شرکت های کارگزاری کارگزاری مفید با ۸۴ . ۱۱ درصد،   کارگزاری آگاه  با ۸۹ . ۵  درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با ۶۹ . ۳ درصد، کارگزاری فارابی با ۹۱ . ۲ درصد و کارگزاری حافظ با ۸۴ . ۲ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا