انرژی

همت ویژه وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاها

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به روستاها تلاش ویژه‌ای داشته است‌

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر اردکانیان در آئین کلنگ‌زنی فاز اول آبرسانی به روستاهای متأثر از طرح قمرود و افتتاح آبرسانی به ۳۴ روستای استان لرستان، افزود: این وزارت‌خانه در سالهای اخیر توانسته است گام‌های مهم و اساسی را برای آبرسانی به روستاها بردارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳۶ پروژه در لرستان فعال است که برای بهره‌برداری از این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده یا در دست هزینه است.

همچنین بخوانید

این وزیر دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ۱۳ پروژه آبرسانی شهری و روستایی و برق در ابن سفر افتتاح خواهد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده ۵ پروژه آبرسانی روستایی و سد و برق کلنگ زنی می‌شود.

وی اجرای طرح کلنگ‌زنی فاز اول آبرسانی به روستاهای متأثر از قمرود را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار کرد: برا ی اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد یال نیاز است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح ۹۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۵۳۲ نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شود.

در فاز نخست این طرح ۱۹ روستا با جمعیت ۳ هزار و ۴۷۲ نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

کلنگ‌زنی فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای متأثر از طرح قم‎رود

کلنگ فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای متأثر از طرح قم‎رود به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این پروژه با حضور اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

در حاشیه این مراسم، علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آبفار لرستان در خصوص مشخصات و تعهدات کل مجتمع قم‌رود به ایسنا گفت: تعداد این روستاها ۹۶ مورد است و در مجموع ۲۵ هزار و ۵۳۲ نفر را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبار موردنیاز برای تکمیل کل مجتمع ۶۳۰ هزار میلیون ریال است.
کاکاوند در مورد مشخصات و تعهدات فاز اول این مجتمع نیز گفت: ۱۹ روستا با جمعیت ۳۴۷۲ نفر در این فاز از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان اضافه کرد: اعتبار موردنیاز برای تکمیل فاز اول مجتمع قم‎رود ۸۰ هزار میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین امروز پروژه آبرسانی به ۳۴ روستای سطح استان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا