بانکبانک و بیمه

اولویت‌های وصول مطالبات در موسسه ثامن


معاون اعتباری سرپرستی مدیریت شعب ۲ تهران گفت: سیاست تمدید تسهیلات می‌تواند اثر منفی در بازپرداخت به‌موقع تسهیلات توسط وام‌گیرندگان داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود در مذاکرات با مشتریان از تمدید تسهیلات خودداری شود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، یاسر احمدی اظهار کرد: طرح دعوا در مراجع قضایی یا صدور اجرایی ثبتی به آسانی می‌تواند اعتبار تجاری یا اجتماعی و اقتصادی بدهکار را زیر سؤال برده و در معاملات وی ایجاد اختلال کند. بنابراین مذاکره با مشتری باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی افزایش فاصله اقساط را سبب بهبود درروند وصول مطالبات عنوان و تصریح کرد: بهتر است فاصله مناسبی برای بازپرداخت اقساط اعمال شود تا تسهیلات گیرندگان زمان کافی برای تأمین بودجه برای بازپرداخت اقساط داشته باشند.
وی رابطه بین افزایش وصول مطالبات و افزایش درآمد و توان برنامه‌ریزی موسسه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: جلوگیری از ایجاد مطالبات در تسهیلات اعطایی و یا وصول آنها به‌صورت بالقوه و بالفعل، امکانات ایجاد درآمد جدید را افزایش داده و توان برنامه‌ریزی ثامن را در صرف منابع و تحصیل درآمد، افزایش می دهد.
مجید قزوینی سرپرست مدیریت شعب ۲ تهران نیز در این جلسه با قدردانی از عملکرد دایره وصول مطالبات گفت: توجه دقیق به‌صورت های مالی مشتریان هنگام اعطای تسهیلات و حصول اطمینان از برگشت به‌موقع سرمایه و تناسب درآمد مشتری با مبلغ تسهیلات راه گشای کاهش مطالبات است. قزوینی در خصوص شرایط موسسه اظهار داشت: باید برای ابتدای سال به خوبی طبق برنامه پیش رفت تا طبق انتظار عمل کرده در پایان سال دچار مشکلی در رسیدن به اهداف نبود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا