بین المللپرداخت الکترونیک

بانک مرکزی هند پلتفرم بانکداری بلاکچینی توسعه می‌دهد

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی هند (RBI)، پلتفرم بلاکچین را برای بانکداری در بخش تحقیق و توسعه خود توسعه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، این پلتفرم، چند اپلیکیشن بلاکچین را اجرا خواهد کرد و قرار است سال بعد راه‌اندازی شود و گویا این پلتفرم برای خدمات بانکی طراحی شده است. به گفته مدیر موسسه تحقیق و توسعه در تکنولوژی بانکداری بخش تحقیق و توسعه بانک مرکزی هند، این پلتفرم برای کاربردهای بلاکچین برای دولت در حوزه بانکداری است».

در حالی که به نظر می‌رسد بانک مرکزی به سمت صنعت بلاکچین رفته است اما هیچ سابقه‌ای در حوزه کریپتوکارنسی‌ها ندارد؛ ماه آوریل بود که این بانک اعلام کرد پروژه‌های رمزارزها، از جمله ICOها و صرافی‌های رمزارزی، برخلاف تکنولوژی بلاکچین، اجازه ورود به سندباکس رگولاتوری را ندارند.

همچنین بخوانید

در ماه ژوئن اکونومیک تایمز نیز گزارش داد که فیس‌بوک، رمزارز لیبرا خود را در بانک مرکزی هند ثبت نمی‌کند که احتمال دارد به دلیل ممنوعیت بانک‌ها از ارائه خدمات به کسب‌وکارهای کریپتوکارنسی باشد.

طبق گزارشات قبلی کوین تلگراف، بانک‌های کره‌جنوبی هم به دنبال استفاده از فناوری بلاکچین هستند؛ درحالیکه کریپتوکارنسی‌ها را در کشور نمی‌پذیرند و اجازه ورود ICOها را نمی‌دهد.

هیون سیک، تاثیرگذار حوزه کریپتوکارنسی درباره بلاکچین و رمزارز در کره‌جنوبی گفت:

بانک‌های کره‌ای در حال ورود به حوزه بلاکچین هستند. چنین اقداماتی ثابت می‌کند که بخش مالی و بانکداری سنتی کشورها نیز به این فناوری علاقه‌مند هستند و خود فناوری بلاکچین برایشان حائز اهمیت است درحالی که به کل حوزه کریپتوکارنسی را نادیده گرفته‌اند.

 

 

منبع
کوین‌تلگراف

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا