ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توسعه همکاری صندوق شکوفایی و سازمان فضایی با برگزاری رویداد فناورانه

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی از روز ۱۶ تیرماه جاری گفت: در حاشیه این رویداد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فضایی به منظور افزایش همکاری‌ها منعقد خواهد شد.

دکتر سیاوش ملکی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی، افزود: طی سه روز برگزاری این رویداد که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری سازمان فضایی ایران و پژوهشکده فضایی ایران برگزار می‌شود، نیازهای فناورانه حوزه فضایی، خدمات مکان‌محور شهری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو و سازمان منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند طرح‌های خود برای برآورده کردن این نیازها در این رویداد را ارائه کنند، اظهار کرد: در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی برپا خواهد شد. برگزاری نشست‌های تبادل فناوری بین طرف عرضه و تقاضای فناوری از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد است.

ملکی‌فر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کارهای فضایی و سنجش از دور، پنل بررسی فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کارهای فضایی و نشست انتقال تجربه بین شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در قالب این رویداد برپا می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی زمان برگزاری این رویداد حوزه فضایی را از ۱۶ تا ۱۸ تیرماه جاری ذکر کرد و یادآور شد: در روز پایانی این رویداد و در مراسم اختتامیه، ۱۸ تیرماه، تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فضایی ایران امضا خواهد شد.

به گفته وی این رویداد با حضور دکتر علی وحدت رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی، دکتر سعید صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی و مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

ملکی‌فر با اشاره به نحوه انتخاب طرح‌های عرضه شده در این رویداد فناورانه، گفت: پیش از برگزاری این رویداد طی جلسات کارشناسان و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، خدمات صندوق برای آنها تشریح شد، ضمن آنکه برخی طرح‌های پیشنهادی شرکت‌ها بررسی شده است و شرکت‌ها درخواست خود را برای دریافت خدمات و تسهیلات، به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا