امور زیربناییراه و ساختمان

بنیاد مستضعفان نام بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی ایران است/ عراقی‌ها از ورود بنیاد به پروژه ریلی شلمچه – بصره نگران نباشند/ آغاز پروژه اتصال بندر لاذقیه به بندر امام خمینی

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای قوت بخشیدن به این پیمان، شرکت راه‌آهن به عنوان شرکت بهره‌بردار که قدمت ۹۰ ساله دارد و ۱۳ هزار کیلومتر در اختیار این شرکت است ضمانت پروژه را پذیرفته و طرف قرارداد عراقی‌ها وزارت راه و شهرسازی است و یقین داشته باشید که آقای اسلامی به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید رسولی در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه که صبح امروز در شرکت راه‌آهن برگزار شد با بیان اینکه ما در نقطه عزیمت برای حرکت به سمت جلو قرار داریم و باید در این باره تصمیم بگیریم اظهار داشت: سه کشور ایران، عراق و سوریه تصمیم به اتصال از طریق شبکه ریلی دارند و باید هر چه سریعتر از طریق شبکه ریلی به یکدیگر متصل شوند.

وی با بیان اینکه موضوع پیمانکار (بنیاد مستضعفان) یک مساله فرعی است، گفت: البته به لحاظ ملاحظات اجرایی و اهلیت فنی و مالی باید توانایی‌های پیمانکار محرز شود اگر چه که ما پس از احراز این شرایط بنیاد مستضعفان را پیشنهاد داده‌ایم.

رسولی ادامه داد: این پروژه یک پروژه مرزی است و قطعا نگرانی‌هایی برای هر سه کشور برای اجرای این پروژه وجود دارد که ما این نگرانی‌ها را درک می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنیاد مستضعفان نام این مجموعه است اما این مجموعه بزرگترین بنگاه اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود و در ایران بزرگترین بنگاه اقتصادی متعلق به مستضعفان است.

وی ادامه داد: برای قوت بخشیدن به این پیمان، شرکت راه‌آهن به عنوان شرکت بهره‌بردار که قدمت ۹۰ ساله دارد و ۱۳ هزار کیلومتر در اختیار این شرکت است ضمانت پروژه را پذیرفته و طرف قرارداد عراقی‌ها وزارت راه و شهرسازی است و یقین داشته باشید که آقای اسلامی به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

رسولی از اتصال ریلی سربندر (بندر امام خمینی ) به خرمشهر خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه شروع شده است از آنجایی که خوزستان مرکز کشاورزی کشور محسوب می‌شود اتصال ریلی و این کریدور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: انجام این پروژه همزمان با اتصال بندر امام خمینی به لاذقیه خواهد بود.

وی تاکید کرد: عراقی‌ها از پیمانکاری بنیاد مستضعفان نگران نباشند چرا که آقای سعیدی‌کیا مدیرعامل بنیاد مستضعفان از خوش‌نامترین مدیران ارشد کشور است.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا