صنعتصنعت، معدن، تجارت

انعقاد تفاهم نامه میان سازمان مدیریت صنعتی و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

تفاهم نامه برای توسعه همه جانبه همکاری ها میان سازمان مدیریت صنعتی و ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انعقاد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرفین تفاهم نامه ای بمنظور توسعه همه جانبه همکاری ها منعقد کردند.
بنا به این گزارش در این دیدار، کیانی بختیاری با اشاره به راه اندازی کارگروه حمل و نقل پیشرفته در سازمان مدیریت صنعتی، انعقاد این تفاهم نامه را در جهت استفاده از ظرفیت های مشترک و همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای عنوان نمود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با برشمردن ظرفیت هایی همچون “توانمندی های سازمان مدیریت صنعتی در حوزه مشاوره”، “انتشارات و چاپ کتاب با موضوعات روز مدیریت”، “جلب سرمایه گذار”، “پروژه های مشارکتی با ایدرو”، ” جلسات تخصصی خانه مدیران” ، “مرکز همایش های سازمان”، “حوزه استارتاپ ها” و همچنین تشکیل کارگروه ساخت داخل در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همکاری سازمان مدیریت صنعتی در این طرح، اظهار داشت: به هم رسانی بخش صنعت و دانشگاه از وظایف سازمان مدیریت صنعتی است که مرحله اول آن را در خصوص خودرو انجام می دهیم و این تفاهم نامه را برای همکاری در زمینه های یاد شده منعقد خواهیم کرد.
کیانی بختیاری خاطرنشان کرد که سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا در زمینه های مطالعاتی، عارضه یابی، سیاست سازی، ارتباط با دانشگاه ها و جلب همراهی های خارجی از تعاملات گسترده داخلی و بین المللی خود در خصوص همکاری ها بهره ببرد.
وی افزود: در خصوص این همکاری ها امکان تطابق ایده های بین المللی با داخل وجود دارد که سازمان مدیریت صنعتی آماده انجام آن است.مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد با تصمیم گیری، تمرکز و جذب حامی موضوعات همکاری را پیش خواهیم برد.
در این جلسه منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی نیز در خصوص این تفاهم نامه اظهار داشت: در بخش حمل و نقل پیشرفته مثل مترو و اتوبوس های برقی در حال کار هستیم. علاوه بر این در زمینه هوشمندسازی در بنادر و کشتیرانی پروژه هایی را آغاز کرده ایم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکید کرد: در زمینه هوشمندسازی که از حوزه های وسیع است باید مطالعات را گسترده تر کرد و خروجی آن را در اطلاعات به کار گرفت.
وی اعلام آمادگی کرد که رویدادها و سمینارهای داخلی و خارجی فناوری های فضایی، حمل و نقل پیشرفته در سازمان مدیریت صنعتی بعنوان کانون این همکاری صورت پذیرد.
در پایان این جلسه طرفین تفاهم نامه همکاری را امضا و مبادله نمودند.

     

    همچنین بخوانید

    دکمه بازگشت به بالا