بین الملل

مشارکت ۹۰۰ میلیارد دلاری ۵جی در آینده اقتصاد آسیا

طبق اعلام «سیستم جهانی اتحادیه ارتباطات سیار» (جی‌اس‌ام‌ای)، ظرف ۱۵ سال آینده شبکه ۵جی ۹۰۰ میلیارد دلار در اقتصاد آسیا مشارکت خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، طبق اعلام «سیستم جهانی اتحادیه ارتباطات سیار» (جی‌اس‌ام‌ای)، در کنفرانس جهانی موبایل (ام‌دابلیوسی) شانگهای، ظرف ۱۵ سال آینده شبکه ۵ جی ۹۰۰ میلیارد دلار در اقتصاد آسیا مشارکت خواهد داشت.

در گزارش نشریه آسیا اقیانوسیه جی‌اس‌ام‌ای، ویرایش اقتصاد موبایل، آمده است: اپراتورهای موبایل آسیا آماده سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد دلاری در ساخت شبکه ۵ جی هستند که این دو سوم از کل سرمایه‌گذاری‌ای است که قرار است این اپراتورها در طول سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵، در این بخش هزینه کنند.

متس گرنرید، مدیرکل جی‌اس‌ام‌ای، می‌گوید: هرچند هنوز شبکه ۴ جی فضای زیادی برای گسترش در آسیا دارد. اپراتورهای منطقه در حال سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در ساخت شبکه‌های پیشرفته ۵ جی هستند تا مجموعه‌ای از خدمات جدید را برای مصرف‌کنندگان فراهم کرده، باعث بهبود صنایع و تولیدات شده و رشد اقتصادی را افزایش دهند.

در نتیجه تا سال ۲۰۲۵، حدود ۱۸ درصد ارتباطات موبایل در شبکه ۵ جی خواهد بود، با این همه هنوز در ۲۰۲۵ شبکه ۴ جی دو سوم ارتباطات آسیا را به خود اختصاص خواهد داد.

چین در حال حاضر مشغول آزمایش شبکه ۵ جی در تمام شهرهای بزرگ خود، شامل شانگهای است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۸۴ میلیارد دلار در این شبکه هزینه کند.

جی‌اس‌ام‌ای پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۳، تکنولوژی و خدمات موبایل منطقه آسیا اقیانوسیه، ۱.۹ تریلیون دلار گردش مالی داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا