امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

عرضه شیر خام بالاتر از نرخ مصوب!

علی احسان ظفری گفت: سازمان حمایت قیمت هر کیلو شیر خام را دو هزار و ۳۹۰ تومان تعیین کرده اما دامداری های بزرگ و شبه دولتی زیر بار قیمت مصوب نمی روند بلکه شیر را به نرخ دو هزارو ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان عرضه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی احسان ظفری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: افزایش قیمت محصولات لبنی ناشی از رشد قیمت شیر خام است.

وی اظهارداشت: این رشد قیمتی نه تنها به نفع کارخانه های لبنی نیست بلکه به زیان این واحدهاست چرا که وقتی قیمت محصولی بر مدارصعودی قرارگیرد به تبع سرانه مصرف نیز دچار مشکل خواهد شد که این روند هم به زیان تولید کننده و هم به زیان مصرف کننده است.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فرآورده های لبنی ایران گفت: افزایش قیمتی که ستاد تنظیم بازار در محصولات لبنی اعلام می کنند این براساس شیر هر کیلو به نرخ دو هزار و ۳۹۰ است.

وی افزود: همیشه این مشکل وجود داشته تا زمانی که دولت بخواهد قیمت شیر خام را افزایش دهد شیر خام بعدی باز بالاتر رفته و واحدهای لبنی جوابگوی مصرف کننده ها نبوده در ضمن مخالف صد درصدی افزایش قیمت محصولات لبنی نیز هستند.

ظفری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش قیمت لبنیات کم درآمدها چگونه می توانند از این محصولات استفاده کنند در حالیکه مصرف لبنیات ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد، اظهارداشت: این جزء سیاست های کلان دولت باید باشد یعنی سبد حمایتی برای اقشار کم درآمد جامعه منظور کنند چرا که مصرف لبنیات در خانواده های کم درآمد روز به روز در حال کم رنگ شدن است.

وی در ادامه یادآورشد: قیمت لبنیات از قبیل ماست، شیر، پنیر و بسیاری موارد دیگر به نقطه ای رسیده که درصد زیادی از مردم قدرت خرید این محصولات را ندارند که بدون شک ادامه روند مزبور به سلامت جامعه لطمه می زند و از طرفی به سبب کاهش مصرف لبنیات بسیاری از واحدهای تولیدی در حال تعطیلی هستند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا