ارتباطات و فناوري اطلاعاتکسب و کار

پنجره واحد مجوزهای کشور رونمایی شد

پنجره واحد مجوزهای کشور دیروز ۱۰ تیرماه ۹۸ با حضور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و امیر ناظمی، رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور رونمایی شد. قرار است این پنجره واحد باعث شود تا کسب‌وکارها برای دریافت مجوز و آغاز به کار خود با پروسه‌های اداری طولانی مدت مواجه نشوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،پنجره واحد مجوزهای کشور با چند زیرسامانه و با همت وزارت اقتصاد و هیات مقررات‌زدایی رونمایی شد. پیش‌تر، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدحسین میرشجاعیان در مصاحبه با ایرنا از سامانه‌های «دادور»، «یاور»، «سام» و «نما» خبر داده و گفته بود که قرار است مجموعه این سامانه‌ها فضای کسب‌وکاری را تسهیل کند.

سامانه دادور امکان دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایت‌های متقاضیان مجوزهای کسب و کار در کشور را فراهم می‌سازد؛ به این ترتیب این متقاضیان در صورت مواجه با مشکل در فرآیند صدور مجوز، می‌توانند از این طریق شکایت خود را مطرح کنند.

همچنین بخوانید

سامانه دادور در همه استان‌های کشور پیاده‌سازی شده است و اکنون مردم می‌توانند شکایات خود را در زمینه تعلل در صدور مجوزهای کسب و کار در آن ثبت و پیگیری کنند.

سامانه یاور «میز خدمت مشاوره کسب و کار» به شمار می‌رود و می‌تواند متقاضیان ایجاد مشاغل جدید را راهنمایی کند. «سام» سومین سامانه مرتبط با امور کسب و کار و صدور مجوزهاست که وظیفه ساماندهی امور مجوزها را عهده‌دار خواهد بود.

سامانه دیگری که طراحی شده، «نما» نام دارد که نقشه ملی استعلام‌ها و وضعیت شناسه‌ها را برعهده دارد.

امیر ناظمی، دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «امروز پنجره واحد مجوزهای کشور را رونمایی کردیم. زیرساخت کامل برای اینکه هر مجوز دولتی و صنفی از طریق این سامانه ارائه شود، فراهم است. ما به قدر سهم خود این راه سخت را آغاز کردیم، از امروز هیچ دستگاه حاکمیتی بهانه‌ای برای شفافیت در مجوزدهی نخواهند داشت!»

ناظمی ادامه داد: «تشکر از وزارت اقتصاد و هیات مقررات‌زدایی که پیش‌ران اصلی این طرح بودند و از دوستان عزیزم حسین میرشجاعیان که احتمالاً در روزهای آینده نماینده ایران در بانک جهانی خواهد شد و علی فیروزی پرتلاش و دکتر دهقان که زحمات اصلی را کشیدند.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا