صنعتصنعت، معدن، تجارت

“ایدرو” باید در شرایط تحریم نقش خود را ایفا کند/ به جای اصفهان و تهران سراغ کرمانشاه بیایید

استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم سرمایه گذاری سازمان های توسعه گر در استان هایی که دچار عقب ماندگی‌های توسعه ای هستند تاکید کرد: سازمانی مانند ایدرو به جای تهران و اصفهان باید در کرمانشاه سرمایه گذاری کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۱۱ تیر) با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را یکی از سازمان های توسعه گر عنوان کرد وافزود: این سازمان ها باید در شرایط فعلی کشور که تحریم هستیم، نقش خود را در اقتصاد ایفا کنند.
وی با اشاره به عقب افتادگی های توسعه ای استان کرمانشاه در سالهای هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: سازمان های توسعه گر باید نقش پررنگ تری در این استان ها داشته و عقب افتادگی توسعه ای آنها را جبران کنند.
وی افزود: این سازمان ها باید به جای سرمایه گذاری در تهران و اصفهان، سراغ استان های محروم بیایند.
بازوند با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان، گفت: این بیکاری نه تنها چالش های اقتصادی برای استان ایجاد کرده بلکه موجب آسیب های فرهنگی و اجتماعی هم شده و بدون کاهش نرخ بیکاری، کاهش آسیب های اجتماعی هم تقریبا غیرممکن است و امیدواریم سازمان های توسعه گری مانند ایدرو در این زمینه به خوبی ایفای نقش کرده و با توجه به شرایط اقتصادی استان و نرخ بالای بیکاری، حضور پررنگ‌تری در استان داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان، گفت: امیدواریم با همکاری سازمان هایی مانند ایدرو بتوانیم مصوبات این سفر را طبق برنامه زمانبندی پیش برده و به سرانجام برسانیم.
استاندار کرمانشاه از راه اندازی کارخانه لاستیک سازی به عنوان یکی از نیازهای استان نام برد و افزود: کلنگ این کارخانه سالها پیش در سفر هیات دولت به استان زده شده و انتظار این است که این کلنگ زدن ها به نتیجه برسد و اگر این امر محقق نشود قطعا بی اعتمادی مردم و کاهش سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
بازوند در ادامه با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی مشترک میان ایران و عراق، از معاون وزیر صمت خواست در این زمینه پیگیری جدی داشته و مشکلات این شهرک را مرتفع کند.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بعد از بازدید وزیر صمت از محل احداث این پروژه که در محلی بین شهر قصرشیرین و مرز خسروی واقع شده، وزیر صمت موافقت خود را با احداث این پروژه اعلام کرد و موافقت استاندار دیاله عراق نیز در این زمینه اخذ شده است.
وی افزود: حال که کارها در حال انجام است، از طرف وزارت امور خارجه تماس گرفته اند که هنوز همه چیز روی کاغذ است و چیزی مشخص نیست!
بازوند تاکید کرد: قطعا اگر مسئولی را برای بازدید از پروژه می بریم انتظار کار داریم و اینکه پروژه به سرانجام برسد، اما اینکه در این مرحله از کار که همه چیز آماده شده اینگونه صحبت شود درست نیست و تنها موجب فرصت سوزی می شود.
استاندار کرمانشاه به کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: قول هایی در خصوص توسعه این واحد داده شده که هنوز عملیاتی نشده است و این کارخانه هم اکنون به دلیل مشکلات مالی دچار بحران شده که پذیرفتنی نیست.
وی افزود: سازمان ایدرو می تواند از طریق ساختار سیستم بانکی مشکلات مالی این پروژه را مرتفع کند که در این زمینه انتظار همکاری داریم.
استاندار کرمانشاه در پایان این نشست خبری خوشی برای کشاورزان مناطق سیل زده داشت، اینکه از ۹۰ میلیارد تومان خسارت وارده به کشاورزان ۵۰ درصد آن تخصیص شده و به زودی این ۴۵ میلیارد تومان میان کشاورزان خسارت دیده توزیع می شود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا