امور زیربناییتعاون و اشتغال

عملکرد تعاونی‌ها افت کرد

عملکرد تعاونی های کشور در خردادماه امسال افت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در خرداد ماه ۹۸ تعداد ۲۱۷ شرکت تعاونی و ۴ اتحادیه در این ماه تشکیل و ثبت شده اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا در دست اجرا می باشند. تعداد کل اعضا تعاونی های مذکور ۵۵۴۳نفر و تعداد شاغل ۳۱۱۸ نفر و سرمایه اولیه حدود ۴۳ میلیارد ریال می باشد. متوسط تعدد اعضا و شاعل مربوط به این تعاونی ها به ترتیب ۲۶ و ۱۴ نفر می باشد.

 بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان های فارس ۴۲ تعاونی و خراسان رضوی ۲۵ تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت های «صنعت» و« کشاورزی» به ترتیب با ۶۷ و ۶۲ واحد می باشند. تعاونی های دارای فعالیت« ساختمان» و « عمده فروشی و خرده فروشی» به ترتیب ۱۵۲۹ و ۱۴۶۹ نفر دارای بیشترین اعضا می باشد.  همچننین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی های دارای فعالیت کشاورزی و صنعت به ترتیب با ۹۵۰ و ۸۶۶ نفر می باشد.

* مقایسه عملکرد ماه خرداد ۹۸ نسبت به اردیبهشت ۹۸

همچنین بخوانید

تعداد تعاونی های ثبت شده در خرداد ماه سال جاری ۲۱۷ در مقایسه با ماه گذشته ۲۳۳ واحد کاهشی معادل ۷ درصد دارد. تعداد اعضا کاهشی معادل ۶درصد وتعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۳۳ درصد را به همراه دارند.

*مقایسه عملکرد ماه خرداد ۹۸ نسبت به خرداد ۹۷

تعداد تعاونی های ثبت شده در خرداد ماه سال جاری ۲۱۷ واحد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۳۶۰ واحد کاهشی معادل ۴۰ درصد دارد که این میزان برای تعداد اعضا کاهشی معادل ۳۱درصد و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۴۵ درصد به هرماه دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا