بانکبانک و بیمه

پیش بینی UBS از بازارهای جهانی طلا


موسسه سرمایه گذاری یو بی اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: گرچه قیمت طلا در کوتاه مدت تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت ولی افت قیمت موجب رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین خواهد شد و این مساله در نهایت مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا و رسیدن قیمت به زیر ۱۲۰۰ دلار می شود.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، جونی توز استراتژیست ارشد موسسه سرمایه گذاری یو بی اس تاکید کرد: پس از پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، سرمایه گذاران انتظار برقراری ثبات در بازار طلا را دارند. به نظر می رسد مهمترین عاملی که موجب افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر شده بود، فعلا از بین رفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه تنش های سیاسی بین المللی فعلا کاهش یافته است، به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی اکنون تمرکز زیادی را بر روی سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان معطوف کرده اند که احتمالا این سیاست ها به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن بیشتر شده است. این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.
جونی توز افزود: نمی توان این مساله را انکار کرد که قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار زیادی قرار دارد ولی انتظار داریم که رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین مانع از کاهش قیمت به زیر ۱۲۰۰ دلار در هر اونس شود.
تقاضای طلا در بازار هند طی ماه مارس به بالاترین سطح خود از نوامبر رسیده و رکورد ۱۰۶ تن را ثبت کرده است. واردات طلای چین نیز در ماه مارس به بیش از ۱۴۲ تن رسیده است. البته به نظر  می رسد رشد تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای هند و چین فعلا فصلی و موقت خواهد بود.
وضعیت تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع سوریه و کره شمالی نیز می تواند عامل مهم تعیین کننده ای برای قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا