بانکبانک و بیمه

پرداخت ۳۳۰ هزارمیلیاردریال تسهیلات بانک توسعه تعاون

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت : این بانک از ابتدای تأسیس تاکنون به میزان ۳۳۰هزار میلیارد ریال تسهیلات اعتباری به بخش‌های اقتصادی اعطا نموده است.

به گزارش آرمان اقتصادی و به  نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ حجت الله مهدیان  در نشست تخصصی فصلی مدیران تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز همایش‌های تلاش سخن می‌گفت ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: دوسوم حجم تسهیلات اعتباری اعطایی بانک به فعالین اقتصادی طی سه سال اخیر پرداخت گردیده است که این نشان از توسعه روزافزون و افزایش توانمندی بانک دارد.

مهدیان بابیان این‌که مجموعه مدیریتی بانک التزام فراوانی به رعایت تکالیف و انجام مأموریت‌های توسعه‌ای دارند گفت: این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان ۱۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال آفرین پرداخت‌نموده است، همچنین حجم پرداخت تسهیلات اعتباری بانک به بنگاه‌های خرد و متوسط با اولویت تعاونی‌ها، در طرح رونق تولید در طی سه سال به میزان ۱۸هزار میلیارد ریال بوده است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به حضور این بانک در پرداخت تسهیلات به استان‌های آسیب‌دیده در حادثه سیل گفت: حجم تعهدات بانک در این طرح ۲۵۰۰میلیارد ریال تعیین گردیده است که ۱۹۰۰میلیارد ریال به بخش مسکن و ۶۰۰میلیارد ریال به بخش کشاورزی تعلق دارد.

مهدیان در ادامه گزارش به عملکرد این بانک در طرح‌های توسعه‌ای اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بانک در سال جاری نیز در طرح خرید تضمینی گندم با پرداخت ۵۰۰۰میلیارد ریال حضور دارد که این حجم تکلیف تقریباً برابر با تکلیف بانک‌هایی باسابقه چندین ساله با امکانات چند برابری می‌باشد.

وی هدف‌گذاری حجم تسهیلات پرداختی بانک در سال ۹۸را بر مبنای ۱۲۵هزار میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: بانک با تحقق این هدف در سال ۹۸به روند رو به رشد خود در شاخص‌های مثبت ادامه خواهد داد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مدیران تعاون حاضر در نشست گفت: درصورتی‌که حجم همکاری اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در استان‌های مختلف با بانک افزایش یابد، این بانک منابع و امکانات بیشتری برای ارائه خدمات تخصصی به تعاون گران خواهد داشت، که نقش ادارات کل تعاون، کار و رفاه استان‌ها به‌ویژه معاونین تعاون استان‌ها در هدایت تعاونی‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا