صنعتصنعت، معدن، تجارت

دانش افزایی مزیت بخش خصوصی در رقابت با بخش دولتی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه دومین دوره MBA معدن و صنایع معدنی سازمان مدیریت صنعتی:

دومین دوره MBA معدن و صنایع معدنی سازمان مدیریت صنعتی با حضور محمد باقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، محمدباقرعالی در این مراسم، ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دانشجویان دوره MBA معدن و صنایع معدنی سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت که با اهمیت بخش معدن ، حدود و ثغور و مصائب این حوزه آشنایی کامل دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر نیاز حوزه معدن به برخی دانش های غیرمهندسی در طی چرخه عمر معدن از مرحله مطالعاتی تا مرحله بازیابی، گفت: من در تجربه کاری خود با برخی از سرفصل هایی که در این دوره ارائه گردیده، سروکار داشته ام و تاکید می کنم که این دوره و دانشی که از آن منتج می شود در یک فاصله زمانی کوتاه اثرات مثبت خود را نشان خواهد داد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: این دوره فرصتی برای دانشجویان است تا قدری از روزمره فاصله گرفته و در زندگی و کار خود توسعه یابند.
محمدباقر عالی افزود: نقش سازمان مدیریت صنعتی و یکی از ماموریت های آن توسعه ظرفیت مدیریت در حوزه صنعت و معدن کشور است که از طریق مهارت افزایی و آموزش آن را ایفا می نماید.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش دانش آموختگان این دوره در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: توسعه هر بخش، مجموع توسعه افراد است و باید این توسعه به دیگران تسری یابد.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این دوره ها با حضور بخش خصوصی شکل گرفته و موید این نکته است که دانش افزایی مزیت این بخش در رقابت با بخش دولتی است.


بنا به این گزارش، در این مراسم ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز ضمن قدردانی از حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این مراسم، درخصوص توجه اسناد بالادستی به معدن، اهداف ترسیم شده بخش معدن و صنایع معدنی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ را شامل «افزایش بهره‌وری، بازسازی و نوسازی معادن» ، «رشد تولید و ارتقای کیفیت محصولات» ، «بهبود فضای کسب‌ وکار» ، «توسعه پژوهش‌های کاربردی » و «توسعه صنایع دانش‌بنیان و ارتقای فناوری» عنوان نمود.
کیانی بختیاری، افزود: در برنامه ششم توسعه برای بخش معدن رشد متوسط اقتصادی ۸/ ۸ درصدی در نظر گرفته شده است که به گفته متولیان بخش معدن، نیازمند ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن برشمردن اهداف کلی بخش معدن در برنامه ششم توسعه شامل۱- توسعه سرمایه گذاری۲- توسعه زیرساخت و فناوری در حوزه اکتشاف و استخراج معدنی۳- ارتقاء و بهره وری۴- برداشت صیانتی از معادن با رعایت الزامات زیست محیطی و افزایش رقابت پذیری ۵- تکمیل زنجیره ارزش در معدن و صنایع معدنی و بهبود مستمر فضای کسب و کار، در خصوص ضرورت بازنگری سیاست‌های کلان در حوزه معدن تاکید کرد: با گذشت زمان، به‌دلیل تغییرات بوجود آمده، استراتژی رویارویی کشورها با مسائل تغییر می‌کند و همچنین مفاهیم جدیدی در این حوزه به‌وجود می‌آید.
کیانی بختیاری آموزش مدیریت در حوزه معدن را یکی از اقدامات متصور برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در برنامه ششم توسعه برای بخش معدن (رشد متوسط اقتصادی ۸/ ۸ ) و رسیدن به قدرت اول اقتصاد معدنی در منطقه عنوان نمود و افزود: سازمان مدیریت صنعتی با درک نیاز مدیران و شناخت کافی از دوره های MBA موجود در دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور؛ اقدام به طراحی و اجرای دوره های MBA نموده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص دوره MBA معدن و صنایع معدنی افزود: این دوره در پی پرورش مدیران حوزه معدن و صنایع معدنی کشور به منظور ارتقا بهره وری این بخش از صنعت و حضوری موفق در عرصه های بین‎المللی می باشد.
کیانی بختیاری در جمعبندی سخنان خود اظهار داشت: توسعه بخش معدن منجر به توسعه سایر بخش های صنعتی و باعث ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کشور می شود. همچنین توسعه صنایع معدنی صادرتگرا یکی از راهکارهای مهم تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اتکا به صادرات غیر نفتی است.علاوه بر این توسعه صنایع معدنی منجر به توسعه مناطق کم برخوردار در کشور می شود.
وی در پایان تاکید نمود که توسعه صنایع معدنی نیازمند به آموزش مدیران و متخصصان در تراز جهانی است.
در بخش دیگری از این مراسم، حسین قنواتی مدیرعامل شرکت زمین کاوان زمان ضمن قدردانی از سازمان مدیریت صنعتی و شرکت هایی که در برگزاری دوره MBA معدن و صنایع معدنی مساعدت کرده اند از استقبال بخش خصوصی برای حضور در این دوره تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد که بخش دولتی نیز چنین رویکردی اتخاذ نماید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا