امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

روستاهای پائین دست شادگان مشکل تامین آب دارند

اهواز- استاندار خوزستان گفت: هم اکنون روستاهای پائین دست شهرستان شادگان مشکل تامین آب دارند که این مسئله باید حل شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا شریعتی شامگاه پنج شنبه در جلسه بررسی مسائل روستاهای سیل زده شهرستان شادگان اظهار کرد: آب شرب و کشاورزی مسئله بسیار جدی و مهم ترین و اصلی ترین نیاز مردم شادگان است.

وی افزود: آب کشاورزی با تمهیداتی که سازمان آب و برق خوزستان از سه روز پیش اندیشیده و خروجی سد مارون به ۹۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده، انتظار داریم طی روزهای آینده بهتر شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: ورودی آب به شادگان در گرگر ۳۵ مترمکعب بر ثانیه است، یعنی از ۹۰ مترمکعب آبی که در ثانیه از سد مارون رها می شود ۳۵ مترمکعب آن برای شادگان است.

شریعتی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب شرب و کشاورزی در شادگان تأکید کرد: مصرف آب در شادگان باید به کمک جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق و فرمانداری شهرستان مدیریت شود.

وی ادامه داد: ۳۵ مترمکعب آب بر ثانیه عدد بالایی است در حالی که آب تحویلی ما به امیدیه، بهبهان و جایزان ۵۵ مترمکعب آب بر ثانیه است.

استاندار خوزستان یادآور شد: اکنون روستاهای بالادست شادگان مشکل آب ندارند و تنها روستاهای پایین دست آن مشکل آب دارند.

شریعتی بیان کرد: مردم شادگان نیز باید با مسئولان در زمینه مصرف آب همکاری کنند.

وی اضافه کرد: متوسط مصرف آب در بالادست شادگان ۹۰۰ لیتر به ازای هر نفر است که به خاطر وجود احشام، انشعاب های غیرمجاز، آبیاری باغات و مصرف غیرمجاز است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: این مسئله به مردم روستاهای پائین دست شادگان ربطی ندارد و به ما به عنوان نمایندگان دولت و حاکمیت مربوط است که باید با آن برخورد کنیم و این مسئله باید حل شود.

شریعتی گفت: وزیر نیرو به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور دستور داده که همه تانکرهای آب رسان کشور به خوزستان اعزام شوند.

وی اضافه کرد: توزیع و تخصیص آب در شادگان قابل قبول و درست نیست در حالی که به یک نفر ۹۰۰ لیتر به دیگری یک هزار و ۵۰۰ لیتر آب داده می شود اما به دیگری آبی داده نمی شود.

استاندار خوزستان گفت: اکنون مشکل ما رساندن آب شرب به مردم روستاهای پائین دست شادگان است و این وظیفه ماست.

وی افزود: در بحث آبرسانی به بخش خنافره شهرستان شادگان سه سال است که مشکل هنوز حل نشده است و مخزن آب هنوز نصب نشده است.

شریعتی بیان کرد: تمام روستاهای سیل زده شادگان که اعتراض دارند باید دوباره توسط ناظران بنیاد مسکن ارزیابی شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: ارزیابی ها باید با گشایش و انعطاف پذیری لازم در عین صیانت از بیت المال باشد.

وی بیان کرد: برای خانه های تخریبی ۲۱ میلیون تومان وام بلاعوض، ۵۵ میلیون تومان قرض الحسنه و میلگرد و سیمان رایگان داده می شود.

شریعتی گفت: اصراری بر اینکه منازل سیل زدگان توسط پیمانکاران ما ساخته شود نداریم اما باید با استانداردهای فنی ساخته شوند تا بعداً دچار مشکل نشوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۹۲۶ میلیارد تومان وام بلاعوض برای پرداخت خسارت کشاورزی به خوزستان ابلاغ که ۵۰ درصد آن یعنی ۴۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که از شنبه پرداخت می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا