امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خریداران شرکت تعاونی روستایی به دنبال تغییر کاربری املاک آن هستند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس, گفت: افرادی که قصد خرید بخش‌های مختلف شرکت تعاونی روستایی را دارند به دنبال تغییر کاربری املاک، اراضی، انبارها و مبانی شغلی آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص خروج شرکت تعاونی روستایی از لیست واگذاری به بخش خصوصی، گفت: شرکت تعاونی روستایی به بخش خصوصی در سطح کشور تا کنون بسیار زیان ده بوده و زیان‌های انباشته بسیار زیادی دارد.

واگذاری شرکت تعاونی روستایی به بخش خصوصی با روند کنونی سازمان خصوصی سازی غلط است

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری شرکت تعاونی روستایی به بخش خصوصی با روند کنونی سازمان خصوصی سازی بسیار غلط است، تصریح کرد: متاسفانه خریداران شرکت‌های دولتی به دنبال تغییر کاربری آنها هستند.

شرکت‌های واگذار شده روال گذشته را اصلاح نمی‌کنند

این نماینده مرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افرادی که قصد خرید بخش‌های مختلف شرکت تعاونی روستایی را دارند به دنبال تغییر کاربری املاک، اراضی، انبارها و مبانی شغلی آن هستند، ادامه داد: کمترین طرحی وجود دارد که سازمان خصوصی سازی واگذار کرده باشد اما روال گذشته را با اصلاح شیوه مدیریت ادامه دهد.

شرکت تعاونی روستایی سرمایه بیشتر کشاورزان کشور است و ۸۰ درصد کشاورزان در آن سهم دارند

۸۰ درصد کشاورزان در تعاونی روستایی سهم دارند

محمود زاده با تاکید بر اینکه شرکت تعاونی روستایی سرمایه بیشتر کشاورزان کشور است و ۸۰ درصد کشاورزان در آن سهم دارند، عنوان کرد: اگر شرکت تعاونی روستایی را به بخش خصوصی واگذار کنیم وضعیت سهام کشاورزان گنگ و نا مفهوم می‌شود

کشاورزان از واگذاری شرکت تعاونی روستایی سودی نمی‌برند

وی با اشاره به اینکه سازمان تعاونی روستای باید مجددا احیا شود اما متاسفانه خریداران بخش خصوصی به دنبال این هستند تا انبار‌ها، اراضی و ساختمان‌ها آن را تغییر کاربری دهند، اضافه کرد: کشاورزان و روستاییان نه تنها از واگذاری شرکت تعاونی روستایی سودی نمی‌برند بلکه متحمل زیان‌های بسیار زیادی نیز می‌شوند با وجود این شرایط واگذاری این سازمان به صلاح کشور نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان تعاونی روستایی باید به رسالت اصلی خود در زمینه خرید گندم، توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب و ارزان و خدمات رسانی برگردد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد قیمت کارشناسی در واگذاری‎ها بسیار پایین بوده که همواره مورد انتقاد نمایندگان واقع شده است./

پایان پیام

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا