ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

تلاش کنگره آمریکا برای جلوگیری از تولید بیت‌کوین در ایران

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه هنوز در رابطه با تولید بیت‌کوین تصمیم نهایی گرفته نشده است، تصریح کرد: کنگره آمریکا تلاش زیادی برای جلوگیری از تولید بیت کوین در ایران انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، سعید زرندی در رابطه با تولید بیت کوین در کشور که بعضاً توسط برخی واحدهای تولیدی صورت می گیرد، بیان کرد: هنوز در رابطه با تولید بیت کوین تصمیم نهایی در کشور اتخاذ نشده است و همین موضوع موجب شده تا ما نتوانیم برخورد لازم را با واحدهای تولیدی که در این حوزه فعالیت می‌کنند داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه پیشنهادات مختلفی در حوزه تولید بیت کوین در کشور مطرح شده است، افزود: اگر بخواهیم این موضوع را به عنوان یک کار تولیدی بشناسیم باید چارچوب های آن تعریف و مکانیسم نظارت را تهیه کنیم اما مهم اینجاست هنوز این فعالیت به نام کار تولیدی تعریف نشده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: در بخش قیمت برق با دریافت دو تا سه برابری هزینه‌ها می‌توان مدیریت مصرف انرژی را در واحدهای تولیدی که در حوزه بیت کوین فعالیت می کنند انجام دهیم علاوه بر این پیشنهادات دیگری هم در این رابطه مطرح شده است که برای اجرایی شدن آنها نیازمند تصمیم گیری کلی وزارتخانه ها و سیاست دولت هستیم.

همچنین بخوانید

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه بسیاری از کشورها برای تولید این ارزهای دیجیتال تردید دارند، تصریح کرد: کنگره آمریکا تلاش زیادی برای جلوگیری از تولید بیت کوین در ایران انجام می‌دهد.

وی گفت: این نوع ارز ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید و هم امکان پولشویی در آن وجود دارد.

زرندی با اشاره به اینکه اگر در این رابطه تصمیم گیری سریعی نشود تولید این نوع ارز در کشور به فعالیت‌های زیرزمینی منجر خواهد شد، اظهار داشت: تاجایی که بنده اطلاع دارم در تعدادی از کمیسیون های دولت این موضوع در دست بررسی است و قرار شده وزارتخانه های متعدد به همراه بانک مرکزی تصمیم گیری لازم را برای تعیین تکلیف تولید بیت کوین در کشور انجام دهند.

زرندی در خصوص صحبت های اخیر مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز مبنی بر شناسایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنعتی و خصوصی که از برق یارانه‌ای برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، گفت: استان البرز حدود ۳ هزار واحد صنعتی دارد و با توجه به صحبت های این مقام مسئول باید یک ششم این واحدها مشغول تولید بیت کوین باشند که به نظر من این ارقام نادرست است و باید دقت عمل بیشتری در این خصوص انجام شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا