امور زیربناییراه و ساختمان

خسارت ۱۶۵ هزار واحد مسکونی در اثر سیل

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه در اثر وقوع سیل پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری ۲۱ استان کشور تحت تاثیر سیل قرار گرفت و ۱۶۵ هزار واحد مسکونی دچار خسارت شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید جودی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی از این تعداد ۱۰۱ هزار واحد نیاز به مرمت و ۶۴ هزار واحد نیاز به احداث مجدد دارد.

وی اظهارداشت: دولت در همان ابتدای سال پشتیبانی های بایسته را به عمل آورد و مصوبات لازم را ابلاغ کرد اما متاسفانه به دلیل بروز مشکلاتی در سیستم بانکی یک رکود دو ماهه در بحث بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اتفاق افتاد.

همچنین بخوانید

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این دفعه برخلاف بحران های مختلف قبلی از محل تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی وام در نظر گرفته بودند و سیستم بانکی تاکنون با این روش در مناطق حادثه دیده کار نکرده بود.

وی افزود: خوشبختانه از دو هفته پیش این مشکلات برطرف و وام مردم به راحتی در سیستم بانکی در حال پرداخت است.

جودی بیان داشت: تاکنون ۸۰ هزار خانوار جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی و از این تعداد ۴۰ هزار خانوارموفق به عقد قرارداد و همینطور توانسته اند نخستین قسط وام خود را جهت بازسازی دریافت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مجموع تسهیلات مورد نیاز برای ۱۶۵ هزار واحد تعمیری و احداثی خسارت از سیل شش هزار میلیارد تومان است، گفت: خوشبختانه در مرحله نخست دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات جاری شده و از محل مزبور ۸۰ هزار خانوار توانسته اند تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: همه افرادی که قرار بود در مرحله نخست به بانک معرفی شوند خوشبختانه به بانک معرفی شده اند.

وی اظهارداشت: برنامه ریزی برای بازسازی واحدهای تعمیری پایان تیر ماه سال جاری بود که متاسفانه با بروز مشکل در سیستم بانکی به مدت یک ماه کارها عقب افتاده است.

جودی گفت: تمام تلاش ها بر اینکه همه واحدهای تعمیری تا ۱۵ روز نخست مرداد ماه و واحدهای احداثی تا پایان سال به اتمام برسد.

وی در ادامه افزود: بطورکلی از مجموع ۶۴ هزار واحد احداثی خسارت دیده از سیل تاکنون ۱۴ هزار واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا