صنعت، معدن، تجارت

کارت بازرگانی یکبار مصرف بازگشت ارز به کشور را به همراه ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صدور کارت بازرگانی یکبار مصرف باعث خروج مواد اولیه از کشور شده و بازگشت ارز حاصل از صادارت به کشور را به همراه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا منصوری در گفتگو با برنامه نود و هشتی‌های رادیو اقتصاد گفت: در فضای واردات و صادرات کنترل و اقتدار رعایت نمی شود و برخی از افراد با استفاده از کارت بازرگانی تقلبی مبادرت به خروج مواد اولیه از کشور می نمایند که به طبع آن ارز حاصل از صادرات به کشور بازنمی گردد که این روند ضربه به نظام صنعت و تولید وارد می نماید.

وی ثابت نگه داشتن نرخ ارز را یک سیاست غلط در چند سال گذشته دانست و افزود: برخی از سرمایه گذاران خارجی سرمایه های خود را در بانک های ایران با سود ۲۴ درصدی پس انداز کرده که با ثابت بودن نرخ دلار، در واقع سود ۲۴ در صدی دلاربرای آنها محاسبه می شد.

همچنین بخوانید

محمدرضا منصوری از دیگر آسیب های ثبات نرخ ارز را ورشکستگی تولید دانست و افزود: واردات ما با نرخ ثابت دلار فرصت مناسبی را برای واردات فراهم آورد و در مقایسه با تورم ۲۵ درصدی هزینه های تولید، بسیاری از تولید کنندگان فضای رقابتی با اجناس خارجی را از دست داده و ورشکسته شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تحریم ها را فرصتی برای رشد و بالندگی تولید دانست و خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که خریداران به سوی اجناس داخلی روی آوردند ، تولید کنندگان در پی ارتقای کیفیت کالاهای خود بوده و این روند رونق تولید را به همراه خواهد داشت.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا