بین الملل

وال‌استریت با کمرنگ شدن امید به کاهش نرخ بهره افت کرد

سهام آمریکا به دنبال رشد غیرمنتظره اشتغال آمریکا که باعث شد سرمایه‌گذاران در پیش‌بینی‌های خود در مورد کاهش نرخ بهره، تجدید نظر کنند،افت کرد و نوار رشد ۳ روزه اس‌اندپی ۵۰۰ پاره شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) سهام آمریکا افت کرد و نوار رشد ۳ روزه اس‌اندپی ۵۰۰ پاره شد.

بر خلاف گزارش‌های اولیه، وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور در ماه ژوئن ۲۲۴ هزار شغل ایجاد کرده است، که این بالاترین سطح آن در ۵ ماه گذشته است. این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند در این ماه ۱۶۰ هزار شغل جدید ایجاد شود.

پس از انتشار این گزارش، تاجران پیش‌بینی خود برای کاهش نرخ بهره ۰.۵ درصدی فدرال‌رزرو در اجلاس ۳۰-۳۱ جولای را به شدت کاهش دادند، هرچند همچنان بسیاری پیش‌بینی می‌کنند ۰.۲۵ درصد از نرخ بهره کاسته شود.

میانگین صنعتی داوجونز ۴۳.۸۸ واحد یا ۰.۱۶ درصد افت کرد و به ۲۶۹۲۲.۱۲ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۵.۴۱ واحد یا ۰.۱۸ درصد پایین آمد و در ۲۹۹۰.۴۱ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک، با از دست دادن ۸.۴۴ واحد یا ۰.۱ درصد، در ۸۱۶۱.۷۹ واحد به کار خود پایان داد.

روز جمعه ۵.۰۸ میلیارد سهام دست به دست شد که در مقایسه با میانگین ۲۰ روزه معاملات که دست به دست شدن ۶.۸ میلیارد سهم در روز را نشان می‌دهد، روز جمعه پایین‌ترین سطح معاملات یک روز کاری کامل بازار آمریکا در سال جاری را به ثبت رساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا