بانکبانک و بیمه

پست بانک ایران براساس اظهارات صاحب نظران، شفاف ترین عملکرد شبکه بانکی کشور را دارد

دکتر صباغی عضو هیأت مدیره:

دکتر صباغی عضو هیأت مدیره پست بانک ایران درجلسه شورای اداری مدیریت شعب استان اصفهان گفت: این بانک براساس اظهارات صاحب نظران، شفاف ترین عملکرد شبکه بانکی کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  روابط عمومی پست بانک ایران، وی افرود: این بانک برای اجرای مأموریت بزرگ واگذارشده از سوی مجلس شورای اسلامی ازسال ۱۳۹۵به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICTکشور درعین وجود تکلیف قبلی بعنوان مجری بانکداری خرد درمناطق محروم و روستاهای کشور، تاکنون اقدامات بسیار ارشمندی ازجمله پرداخت تسهیلات اشتغال زائی انجام داده است.
وی افزود: تأمین زیرساخت های لازم و انجام تکالیف تعیین شده طی سال های گذشته موجب شد که پست بانک ایران موفق به کسب رتبه اول درمیان بانک های دولتی کشور درسال ۱۳۹۷شود.
صباغی تصریح کرد: بنابر تائیدیه واحدهای نظارتی، پست بانک ایران منضبط ترین و منطبق ترین بانک با قوانین است و تمامی پرداخت ها و تسهیلات کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره آن برابر ضوابط و بخش نامه های ابلاغی و درچارچوب مقررات و قوانین بوده و هیچگونه تخطی از آن نداشته است.
عضو هیأت مدیره پست بانک ایران تأکید کرد: ارتقاء دفاتر خدمات بانکی به باجه های بانکی با تعامل و تدابیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توسعه بانکداری الکترونیک درروستاها با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نصب بیش از ۲۰۰۰ دستگاه خودپرداز(ATM) درروستاها و مهاجرت از سامانه های متعدد بانکی به یک سامانه واحد و جامع و ارائه یکپارچه خدمات در بیش از ۶ هزار شعبه و باجه بانکی از مهمترین اقدامات اساسی این بانک طی چندسال اخیر بوده است.
صباغی در ادامه به کاهش نسبت مطالبات این بانک از ۳۲درصد به ۱۳درصد درسال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کسب رتبه های اول برای اولین بار دربرخی از شاخص ها بانک مرکزی به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک ازجمله عدم پرداخت جریمه برای تراکنش های شبکه شتاب و رعایت نرخ سود سپرده ها و رشد ۱۰۰درصدی منابع از دیگر موفقیت های پست بانک ایران در سال های اخیر می باشد.
وی افزود: ارتقاء سطح بانک نزد بانک مرکزی با مدیریت صحیح نقدینگی و عدم استقراض از آن بانک و انتخاب آن به عنوان یکی از ۵ بانک کارگزار حساب های دولتی و همچنین تعیین این بانک بعنوان یکی از چهار بانک عامل قانون اشتغال پایدار ازسوی مجلس شورای اسلامی و ارائه عملکرد بهینه در این زمینه ها، دیگر مواردی است که موجب جایگاه ویژه پست بانک ایران در شبکه بانکی و اقتصادکشور شده است.
صباغی درپایان با اشاره به انجام اقدامات مقدماتی اصلاح اساسنامه، از تمامی رسانه ها و خبرنگاران درخواست کرد که با همکاری یکدیگر خدمات این بانک مردمی به نحو شایسته به عموم هموطنان اطلاع رسانی شود تا شاهد ظهور یک بانک تمام عیار درسطح کشوربه ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا