صنعت، معدن، تجارت

فروش کالا گرانتر از قیمت روی آن غیرقانونی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید فروش اجناس بیش از قیمت درج شده بر روی آنها غیرقانونی است و باید با آن برخورد شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره گزارش‌های مردمی مبنی بر فروش اجناس در مغازه‌ها گرانتر از قیمت‌های درج شده روی کالاها، گفت: در حال حاضر تعداد تخلفات به قدری افزایش پیدا کرده که سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به گران فروشی و … بی توجه شده، در گذشته اگر کالای تولید قدیم در مغازه‌ها وجود داشت فروشنده بدون افزایش قیمت این کالاها را به مردم می‌فروخت در حالی که امروز این موضوع کمتر اجرایی می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریمی باید شرایط اقتصادی مردم را در نظر گرفت، افزود: فروشندگان جانب انصاف را رعایت کنند و کالاهای خرید قدیم را براساس قسمت‌های درج شده روی آنها در اختیار مردم قرار دهند.

سازمان تعزیرات می‌تواند اقتدار خود را از طریق برخورد با متخلفان نشان دهد

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات می‌تواند اقتدار خود را از طریق برخورد با متخلفان نشان دهد، اظهار کرد: اگرچه ممکن است این سازمان با بهانه‌هایی مانند کمبود نیروی انسانی از انجام وظیفه سرباز زند اما می توان با به کارگیری افراد بیکار، مشکل کمبود نیروی کار این سازمان را رفع کرده و با جریمه فروشندگان متخلف منابع مالی موردنیاز برای پرداخت حقوق این پرسنل را تامین کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: فروش اجناس بیش از قیمت درج شده بر روی کالاها غیرقانونی است و باید با آن برخورد شود.

افزایش قیمت کالاها با شیوه کنونی قابل توجیه نیست

منصوری ادامه داد: افزایش قیمت کالاها با شیوه کنونی قابل توجیه نیست چراکه نرخ ارز در این روزها نه تنها رشدی نداشته است بلکه روند کاهشی را نیز تجربه کرد از سوی دیگر حقوق کارمندان و کارگران نیز افزایش چندانی پیدا نکرد.

برخورد با فساد نقش دلالان را در مدیریت بازار کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در خواب زمستانی هستند، تصریح کرد: مکانیزمی که دولت برای توزیع کالاهای اساسی استفاده می‌کند باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود بنابراین باید با برخورد با فساد نقش دلالان را در مدیریت بازار کاهش داد./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا