بانک و بیمهطلا و ارز

تازه‌ترین پیش‌بینی درباره قیمت طلا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت طلا تا پایان هفته چه وضعیتی خواهد داشت؟ گفت: در آخرین معاملات انجام شده قیمت انس جهانی طلا ۱۴ دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کنترل بانک مرکزی در بازار ارز و طلا هم باعث شده که قیمت طلا روند با ثباتی داشته باشد. با توجه به کاهش میزان تقاضا و قیمت انس جهانی طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان این هفته روند نزولی داشته باشد.

نادر بذرافشان با اشاره به بازدهی قیمت طلا در یک ماه گذشته افزود: در یک ماه گذشته قیمت انس جهانی طلا حدود ۶۰ دلار افزایش یافت، این در حالی است که بنا بر مدیریت بانک مرکزی قیمت طلا در بازار داخل کنترل شد و قیمت طلا در بازار ایران افزایش نیافت.

او به وضعیت تقاضا در بازار طلا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا در بازار طلا و جواهر به شدت کاهش یافته و فعلا خبری از خریدار نیست در حالی که این روزها اکثر مردم فروشنده طلا هستند. به عبارت دیگر تعداد فروشندگان طلا نسبت به خریداران در سطح بازار بیشتر شده است.

بذرافشان در توصیه‌ای به مردم گفت: در سال رونق تولید واحدهای صنفی طلا و جواهر در رکود کامل به سر می‌برند از این رو برای به حرکت در آمدن چرخه تولید مهمترین توصیه ما به مردم خرید طلاهای ساخته شده به جای طلای آب شده است.

 

منبع
تجارت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا