امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید ۶۶ هزارتن برگ سبز از چایکاران

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۶۶ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب جهانساز در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مجموع برگ سبز مورد خریداری از کشاورزان در طول سال گذشته ۱۱۲ هزار تن بوده است.

وی ضمن اشاره به این جمله که سالانه برگ سبز چای در قالب چهار چین در سه فصل برداشت می شود، اظهارداشت: کار برداشت برگ سبز چین بهاره به اتمام رسیده و کشاورزان در حال حاضر مشغول برداشت برگ سبز تابستانه هستند.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان چای کشور گفت: خوشبختانه چین بهاره نسبت به سنوات گذشته از افزایش عملکرد خوبی برخوردار بوده است.

وی در ادامه افزود: چین دوم در فصل تابستان به دلیل مسائل خشکسالی اندکی با افت عملکرد در هکتار رو به رو شده است.

جهانساز اظهارامیدواری کرد که با توجه به بارندگی های اخیر و همینطور موج جدید بارندگی که در راه است افزایش عملکرد برگ سبز چای مورد پیش بینی نسبت به سال گذشته تحقق پیدا کند.

وی به رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه ۴۰ درصد برگ سبز مورد خریداری در سال مربوط به چین بهاره است، گفت: کیفیت برگ سبز چین بهاره از دو فصل تابستانه و پائیزه بهتر و بالاتر است.

رئیس سازمان چای کشور افزود: بطورکلی ۹۰ درصد برگ سبز چین بهاره درجه یک و برگ سبزتابستانه و پائیزه اغلب درجه دو است.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت چای در سنوات گذشته با مشکلاتی مواجه بوده است، اظهارداشت: متاسفانه در گذشته چای تولیدداخل قدرت رقابت با چای وارداتی را نداشت چون چای وارداتی خیلی ارزان تامین می شد.

جهانساز تصریح کرد: دولت به تازگی ارز چهار و ۲۰۰ تومانی را از واردات چای حذف کرد که یک حرکت بسیار مهمی بود.

وی یادآورشد: خوشبختانه با این اقدام قدرت رقابت چای داخلی نسبت به چای خارجی حفظ و حتی برتری پیدا کرده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری، مهدی شیار و مطهره محرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا